Modelbaanbouw voor de liefhebber > Diorama-bouw

Diorama station soestdijk

(1/8) > >>

L. V. O:
Nu mijn andere projecten klaar zijn is het tijd voor een volgend project,

Dit keer een diorama van station soestdijk.
het is de bedoeling om zo veel mogelijk de situatie uit te beelden zoals die was rond 1900/1910.
Vanwegen de beperkte ruimte die ik voor dit diorama beschikbaar heb zal het waarschijnlijk niet lukken om het perron in een bocht te leggen zoals in het echt, maar omdat niet het hele perron nagemaakt zal worden zal dat hopelijk niet te veel opvallen.

Dit is het stations gebouw in de huidige situatie:

(bron van Wikipedia: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bestand:Soest,_Spoorstraat_1,_Station_Soestdijk_GM0342wikinr157.jpg)
(die vuilniszakken zal ik niet in model maken :D )

Omdat er nog een hoop moet worden uitgezocht zal de bouw niet snel gaan.

Omdat ik de afmetingen van het stationsgebouw al heb begin ik daar eerst aan:

Daniel Caso:
Hoi Leon,

Dit wordt interessant.

Ik zou me geen zorgen maken over hoe veel van het perron kan nagebouwd worden.
Als je van het deel dat in de beschikbare ruimte past weet de ziel te pakken het is altijd genoeg.
De foto laat zien een vroege herfst dag. De gele bladeren en de kale het skelet van de andere bomen zien fantastisch mooi uit. Maar las je voelt dat je ruimte beperkt is het zou misschien handig zijn een moment waar alle bommen vol bladeren zijn. Dat helt  veel om de aandacht 'binnen' de tafereel te houden en zo het gevoel van beperking vervaagt.

Daniel

Wim Corduwener:
Mooi project. Het zal wel aardig wat werk zijn om die ronde rollagen te snijden.


▲ Omdat ronde rollagen maken niet mijn grootste liefhebberij is (én omdat ik van makkelijk hou)  heb ik ooit dit feest-pakketje in Schotland gekocht.

Zilte:
En nu misschien een leuke uitdaging om ze te printen!

Wim Corduwener:
Tsja, je kunt alles wel printen.
Maar baksteenplaat kun je gewoon in de winkel kopen of laten opsturen via een webshop.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie