Onderhoud, reparatie en ombouwtechniek > Faller Car System (FCS)

Bestaat er een automatisch stop systeem voor FCS?

<< < (2/5) > >>

GeKa:

--- Citaat van: Zilte op 31 mei 2020, 06:17:56 ---Uw vraag is niet helemaal duidelijk. Waarom wilt u de de spanning erop willen houden?

--- Einde van citaat ---

Er staat toch duidelijk dat dit instelbaar in seconden moet zijn, dus niet erop houden, maar zolang dat je wilt dat de bus/auto stopt!

Mvg, Geo

GeKa:

--- Citaat van: Pierre op 31 mei 2020, 09:28:33 ---Ik neem aan dat je de stroom op een stopmagneet bedoeld die er juist op moet staan om het autootje te laten stoppen? Ik heb het ooit zo gedaan. Een relais laten schakelen door de spoorbomen die op zijn beurt de stopspoel bekrachtigd zodat het autootje er voor stopt. Als je een wachtschakelaar gebruikt voor de treinen (ik denk dat je dat bedoeld) moet je een relais gebruiken dat andersom werkt. Ik bedoel een relais dat contact maakt (en de stopspoel bekachtigd) als de spanning weg valt.

Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is. Ik spreek nou even analoog hè. Digitaal daar heb ik geen verstand van. :-\ ;)

--- Einde van citaat ---

Ja is bijna duidelijk, welk relais zou ik daarvoor dan nodig hebben. Bij mij moeten ze stoppen bij een bushalte, voor een bepaalde tijd. En ik rijd ook analoog.

Mvg, Geo

Zilte:
Mijn excuus voor het onzorgvuldig lezen.

GeKa:
Pierre,  bedankt voor de uitleg. Zal kijken of ik het ergens kan bestellen.

@Zilte  Die reactie was zeker niet zo bedoeld hoor, ik dacht zelf dat ik het duidelijk had gesteld, sorry.

Mvg, Geo

Wim Corduwener:
Zand erover!  :)
Het is niet altijd even makkelijk om een vraag begrijpelijk te formuleren. Ik heb dat zelf ook wel eens. En dat begint misschien al bij de titel van dit topic. Er stond eerst: “Bestaat er een automatisch stop systeem?” Om de vraag van de titel te kunnen begrijpen moet je dus eerst terugkijken in welk board deze vraag eigenlijk wordt gesteld... Oh in Faller Car System; dáár gaat de vraag dus over. Ik hoop dat @GeKa het goedvindt, maar ik heb de titel wat aangepast in “Bestaat er een automatisch stop systeem voor FCS?”. Ook al staat de vraag in het board Faller Car System, het kan zeker geen kwaad om een zo begrijpelijk mogelijke titel te verzinnen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie