Onderhoud, reparatie en ombouwtechniek > Faller Car System (FCS)

Bestaat er een automatisch stop systeem voor FCS?

<< < (5/5)

GeKa:
Met het verhaal van de week van Zilte werd ik wel ff stil van, dat viel nogal prijzig uit :o  Nu zag ik het verhaal van Jan, en dat ziet er toch veel beter uit voor mijn beurs :) en het komt overeen met het verhaal van Pierre.
Mijn bedoeling is om 2 bussen te laten rijden op dezelfde track, maar ver achter elkaar zodat ze nooit op elkaar kunnen botsen. De baan voor die bussen is zo´n 16 mtr lang dus dat moet kunnen, er komen 3 stops in die baan. 1 in de woonwijk, 1 bij het treinstation en 1 bij het Uitgaansplein, en deze zitten een paar meter uit elkaar.
Nu nog een betaalbare sensor zien te vinden die de relais aanstuurt, en dan moet het toch goed komen.

Mvg, Geo

Wim Corduwener:

--- Citaat van: GeKa op  7 juni 2020, 20:34:31 ---Nu nog een betaalbare sensor zien te vinden die de relais aanstuurt, en dan moet het toch goed komen.

--- Einde van citaat ---
Betaalbare sensor?

--- Citaat van: Pierre op  6 juni 2020, 18:14:59 ---Ik heb een bepaalde bus die moet stoppen uitgerust met een extra magneetje die via een reed een wissel omzet naar de bushalte. Vlak na de wissel zet een 2e reed de wissel weer rechtuit zodat het volgende voertuig niet naar de stopplaats gaat maar gewoon rechtdoor.

--- Einde van citaat ---
Voor sensor: lees magneetje.

GeKa:
Klopt Wim, Pierre heeft het uitgerust met een magneetje. Maar Pierre stuurt er een wissel mee aan, en doet dat voor en na de wissel, en ik wil er een stopplaats mee aansturen. Jan Trein geeft precies aan wat ik bedoelde, gewoon met een sensor, en dat kan heel goed met deze: https://www.tinytronics.nl/shop/nl/sensoren/afstand/vl53l0x-time-of-flight-tof-afstandsensor  deze stuurt dan dit relais aan: https://www.tinytronics.nl/shop/nl/diversen/relais/12v-relais-met-instelbare-vertraging    dat op zijn beurt de stroom er dan 10 sec. of die van Alie tot 200 sec erop zet. En dan is de stroom eraf en gaat de bus verder.
En zo wil ik dan eigenlijk automatisch laten sturen. Alleen moet ik het nu nog in elkaar breien, met mijn lekenelektronicakoppie.

Mvg, Geo

Jan Trein:

--- Citaat van: Wim Corduwener op  7 juni 2020, 21:21:36 ---Voor sensor: lees magneetje.

--- Einde van citaat ---
Nou nee.
Reedcontact of hallsensor is de magnetische sensor, en het magneetje zorgt voor het (verplaatsbare) magnetische veld.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie