Modelbaanbouw voor de liefhebber > Diorama-bouw

Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32

(1/72) > >>

Daniel Caso:
De eerste fase van de diorama bouw voor de nu uitgestelde show tot 2021 Modelbouw Dagen in het Smalspoor Museum (Valkenburgsemeer) kent je al uit deze link:

https://www.flickr.com/photos/158027525@N08/albums/72157713823226243

Voor dat ik verder ermee gaat moet ik twee keer aan Wim bedanken. Ten eerste omdat was hij wie tot me tot de forum uitnodigde maar ook omdat heeft me gisteren gereed van een staat van totale frustratie en paniek waarin mijn enkele hersencel was gevallen na aankoop van een nieuwe camera. (Wen er maar aan: allerlei soorten elektronica en ik gaan zo gemakkelijk samen als een anker die de regenboog probeert te vangen. Een camera is voor mij zoiets als een verwarring fabriek!).

Dus, Wim: bedankt en BEDANKT!

Hier wat beelden van de huidige toestand van het werk in verband met de nieuwe camera:

IMG_0102 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0103 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0105 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0107 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0108 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0109 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Het huis staat al stevig op zijn plaats, maar de omgeving wacht nog veel werk.
De bomen hebben hun loof nog niet, dus ook hun definitieve plaats niet. Er moet nog veel werk worden verzet met het gras en de vele details die de scène zullen bevolken, maar de afbeeldingen geven een idee van wat het zal zijn en vooral laten ze de kleuren veel beter zien dan op alle voorgaande foto's.

----------

Ergisteren zijn twee nieuwe harslagen aangebracht op het wateroppervlak en, zonder de camera om mijn ogen te vertelen wat ik aan het doen was al helemaal droog. Dus ik zal wat moeten verzinnen om die stomme 'riet' haar te verstoppen. Maar ik ben wel tevreden met wat het water aan het worden is.Voor mij het belangrijkste was dat de elementen van de omgeving goed op het water weerspiegeld worden, en dat is wel gelukt en zal veel beter zichtbaar worden als de rij bomen op de oevers al op zijn plaats is.

IMG_0110 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0111 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0112 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Volgende foto laat duidelijk nog twee dingen zien: op vorige haars laag heb ik de kleuren langs de oevers een beetje een aard kleure/tinten gegeven en op de oppervlakte van de haars heb ik met 'extra heavy acryl gel' de zeer kleine golfjes die zich soms in het water vormen zonder het hele oppervlak te bedekken. (de zeer dunne wite lijnen werden met een goedkope (ACTION) dunne varkenshaar pensel aan gebracht door 'tamponeren')...

IMG_0113 (3) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

en later de nieuwe kamera vertelde mij over de los gekomen riet stengel:

IMG_0113 (4) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Verder ging het redelijk goed:

IMG_0118 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Ja, weer wat rimpels: het is de area waar het bouwen van de nieuwe steen brug zal gebeuren dus wat trillingen op het water zijn logisch...

IMG_0119 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0124 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0125 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0127 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0129 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Nu het is kofie tijd.

Ik hoop heel wat van iedereen hier te leren maar dat lukt alleen als iedereen mondig is of wordt. Dus ik laat hier de microfoon open en luister:

Daniel

Rob:
Hoi Daniel.

Mijn mond valt open: het ziet er zo echt / romantisch uit   :D
Tot nu toe nog geen verbeteringen kunnen ontdekken. Ga vooral zo door, zou ik zeggen (en ik geniet gewoon mee).

Rob

Daniel Caso:
Bedankt Rob.

Maakt je geen zorgen: eerder of later zal je talloze mogelijkheden vinden om mijn fouten te ontdekken en mij te helpen ze te begrijpen.  :)

Daniel





Wim Corduwener:
Mooi werk @Daniel Caso en een mooi project om te volgen.

SuperSylvester:
Dat is Genieten met de zachte G...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie