Modelbaanbouw voor de liefhebber > Weather-technieken (verouderen)

Locomotieven verweren met de kwast - nu ook wagons

<< < (2/17) > >>

SuperSylvester:
Ik ben ook wel benieuwd naar het vervolg, dit is iets waar ik straks ook aan moet geloven, naja geen staal maar steen maar de techniek zal wsl hetzelfde zijn.

Rob:
Dank voor de reacties, heren.


--- Citaat van: Pierre op 13 april 2020, 19:27:50 ---Rob ... als je veel terpentine gebruikt met een heel klein beetje bruin hoef je met zo'n natte kwast de naden maar aan te raken en dan loopt de "roest" zo in alle naden. Probeer maar eens ;)

--- Einde van citaat ---
Ah, kun je die Humbrol  en Revell verfjes met gewone terpentine verdunnen? Eens proberen...

Rob

Wim Corduwener:

--- Citaat van: Robvd op 13 april 2020, 22:13:17 ---Ah, kun je die Humbrol  en Revell verfjes met gewone terpentine verdunnen? Eens proberen...

--- Einde van citaat ---
Yep!
Het is wat Pierre schrijft: het loopt er zó in. Duurt wel even voordat de verdunde verf helemaal droog is. Als dat gebeurd is dan kun je met een drybrush overheen en dan komen de donkere en lichtere accenten mooi tevoorschijn. Maar je wetwash moet dan wèl helemaal droog zijn.

Michel Bikkel:
Ik heb nog geen kalk-witte verf, dus dat komt nog. En dan de cilinders nog. Maar eerst de bovenkant even laten drogen.

Rob

Witte schoolbord krijt raspen en dan met een beetje water of verdunner voor acryl verf verdunnen en aanbrengen, dan beschermen met blanke matte lak (airbrush)

Rob:
Hoi Mies,


--- Citaat van: Michel Bikkel op 14 april 2020, 14:35:40 ---Witte schoolbord krijt raspen en dan met een beetje water of verdunner voor acryl verf verdunnen en aanbrengen, dan beschermen met blanke matte lak (airbrush)

--- Einde van citaat ---
Ik heb aan schoolbordkrijt gedacht, maar heb (had) ook geen mat-blanke lak. Een airbrush heb ik niet (en 'mag' ik niet gebruiken, anders klopt de titel van dit draaje niet  :o )
Zojuist heb ik even, als thuiswerk pauze en frisse neus opdoen, potjes Humbrol mat-wit en mat-blank gehaald. Vanavond maar eens proberen.

Rob

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie