Modelbaanbesturing > Analoge vraagbaak

Wissel met servo

(1/5) > >>

Cor:
Ik heb wat oude handbediende wissels gekregen, ik wil deze gaan bedienen met een servo.
Ik heb inmiddels al wat servo's maar ik wil ze analoog aan sturen.
Wie kan mij vertellen hoe ik dit het beste kan doen , liefst via schakelaar als het mogelijk is.

 Gr. Cor

Wim Corduwener:
Wat ik nog wel eens doe is zo’n servo op een servotester aansluiten. Te koop bij Aliexpress voor weinig. Dezelfde kun je ook in Nederland bestellen. Die zijn natuurlijk duurder, maar dan heb je ze wel eerder in huis.

Ben.:
Esu heeft een SwitchPilot Servo 51822 die je analoog - dus met schakelaars - kunt bedienen.

Gr, Ben.

Rob:
Hoi Cor,

Servo's worden bestuurd met een pulsbreedte signaal. Je zal dus 'íets' moeten hebben om dat te generen. Dat kan met een decoder, maar een goedkope manier is met een Arduino.

Maar terwijl ik dit schrijf, bedenk ik me het volgende: Misschien is het mogelijk om de 2 uiterste standen van een servo te bedienen met 0V 'laag' (~0% pulsbreedte) en 5V 'hoog' (~100% pulsbreedte). Kan ik vanavond misschien nog even proberen.

Rob

Rob:
Helaas. Dit

--- Citaat van: Robvd op 19 januari 2020, 18:27:53 ---Misschien is het mogelijk om de 2 uiterste standen van een servo te bedienen met 0V 'laag' (~0% pulsbreedte) en 5V 'hoog' (~100% pulsbreedte).

--- Einde van citaat ---
werkt niet. Er moet echt een puls signaal staan op de 'ingang' van de servo besturing.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie