Auteur Topic: Nieuwe aanwinsten Roel  (gelezen 2364 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Nieuwe aanwinsten Roel
« Gepost op: 4 mei 2011, 17:33:40 »
Je wordt maar een keer in je leven 65 jaar en dus, dacht mijn familie, mag er ook een leuk cadeau gegeven worden.
Dit kreeg ik vandaag. Voor het eerst geen M?rklin, maar een Roco treinstel. De dieseltreinstel Ram L Arbalete.



Met groet, Roel



Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Piet

  • Gast
Re:Nieuwe aanwinsten Roel
« Reactie #1 Gepost op: 4 mei 2011, 17:37:05 »
Ohhhhhhh wat een mooi stel!
Past precies qua tijdperk op mijn baan!
En van Roco ga je geen spijt krijgen.
Dat is prima spul.

gefeliciteerd er mee Roel.
Klasse.

grt P.

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Nieuwe aanwinsten Roel
« Reactie #2 Gepost op: 4 mei 2011, 17:56:20 »
Beste Roel,

WOW  :o :o
Dit is nog eens een mooi cadeau! Veel rijplezier toegewenst!

Mocht hij tegenvallen dan weet ik nog wel een adres waar je dit treinstel naar toe mag sturen!!! ;D ;D

Met groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

bob

  • Gast
Re:Nieuwe aanwinsten Roel
« Reactie #3 Gepost op: 4 mei 2011, 18:04:31 »
Geweldig stel.

<a href="" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win"></a>




Riny

  • Gast
Re:Nieuwe aanwinsten Roel
« Reactie #4 Gepost op: 4 mei 2011, 18:16:22 »
Beste Roel,

Gefeliciteerd met deze zeer mooie aanwinst, is mijn favoriet onder de treinstellen.

Zelf heb ik de 3471 van tante M*, wel omgebouwd en sound, moet alleen de ledstrips er nog eens inplakken.

Ik heb hier van iemand twee van deze Roco sets liggen alleen zit er verschil in.
Er zijn blijkbaar twee verschillende producties geweest waarvan 1 treinstel moeilijk de hoogte in komt.
Toevallig heeft de eigenaar hier het afgelopen weekend met mij contact over gehad om, of een andere motor er in te plaatsen, of een ander wiel- draaistel met op alle vier wielen antislipbandjes.

Ik wil je plezier niet verpesten, maar controleer dit even en wanneer blijkt dat dit ook bij jouw het geval zou zijn, kun je hem mogelijk nog omruilen voor een nieuwere versie.

Hopelijk is dit niet nodig.
Veel genot bij het zien rijden van dit prachtige stel.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re:Nieuwe aanwinsten Roel
« Reactie #5 Gepost op: 4 mei 2011, 20:55:54 »
Hallo Riny,

Het is de Roco 69127.
Zeg dat misschien iets?

Met groet, Roel  ;)
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Riny

  • Gast
Re:Nieuwe aanwinsten Roel
« Reactie #6 Gepost op: 4 mei 2011, 22:43:40 »
Beste Roel,

Niet in paniek raken want dat was mijn bedoeling niet.
Onderstaand is wat de persoon mij geschreven heeft.
Als ik zelf niet uit het verschil van de twee sets kan komen (ik kijk morgen gelijk even voor je) dan neem ik contact op met de eigenaar.

Heb wel een vraag over ??n van de RAM-TEE?s. Welke weet ik niet. De ene komt van een eerste serie waar een lichte motor in zat. Bij de tweede serie is die motor al door ROCO vervangen door een zwaardere. Om niet het zelfde probleem te krijgen als bij de Italiaanse TEE die het kleinste heuveltje niet op komt, is het misschien verstandig gelijk de motor te vervangen voor een steviger exemplaar. Overigens was het excuus van ROCO dat die TEE ook in het echt heel zwak was??.. Hij is besteld als driedelig exemplaar door de FS maar was in bedrijf zelfs tweegeleed te zwak voor bergachtige trajecten. Ik zal dat tzt op mijn baan laten omroepen hahaha. Extra slipbandjes zou niet kunnen omdat er geen uitsparing zit voor die bandjes in het andere wielstel. Ik denk dat ik gewoon een tweede wielstel ga bestellen MET een uitsparing en die dan ga vervangen. Dan heb ik 4 wielen met aandrijving en antislipbanden. Zou jij iets anders weten als oplossing?

Hij kan het niet weten en controleren omdat ze beiden bij mij staan maar dan vraag ik of hij mijn kant even opkomt.
De persoon woont aan de andere kant van het water en komt regelmatig in de buurt wanneer hij naar zijn werk (Rotterdam) rijd.
Ik ga proberen dit zo snel mogelijk voor je bevestigd te krijgen.


Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re:Nieuwe aanwinsten Roel
« Reactie #7 Gepost op: 11 mei 2011, 21:05:17 »
Hallo Riny,

Er zijn blijkbaar twee verschillende producties geweest waarvan 1 treinstel moeilijk de hoogte in komt.
Ik wil je plezier niet verpesten, maar controleer dit even en wanneer blijkt dat dit ook bij jouw het geval zou zijn, kun je hem mogelijk nog omruilen voor een nieuwere versie.
Ik heb zo net het nieuwe treinstel voor het eerst laten rijden en ........ subliem. Hij rijdt heerlijk  :P.
Ook heb ik hem op de steilste baanvak omhoog laten rijden en dat gaat zonder problemen. Elke helling kan die met gemak aan. Dus de goede uitvoering gekregen ;D.

En van Roco ga je geen spijt krijgen.
Dat is prima spul.
Ja Piet, ik ben blij dat ik de stap eens een keer gezet heb. Eens iets anders dan M?rklin. En met dit treinstel zal ik zeker geen spijt krijgen.
Ik was en ben nog steeds heel content met M* overigens, maar andere merken hebben soms locs en treinstellen die heel aantrekkelijk zijn. En dan is het dubbel zo leuk dat die ook op een M?rklinbaan kunnen rijden.

Met groet, Roel  ;)


Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Riny

  • Gast
Re:Nieuwe aanwinsten Roel
« Reactie #8 Gepost op: 12 mei 2011, 09:42:22 »
OEPS, mijn zeer grote verontschuldigingen, had de verschillen nog weer moeten geven.

Maar ik ben zeer blij dat je de goede uitvoering hebt.
Roco is inderdaad een goed alternatief voor M?rklin materiaal betreffende 3 rail.
Zelf heb ik ook diverse machines in mijn collectie.

Super gefeliciteerd met de prachtige TEe.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re:Nieuwe aanwinsten Roel
« Reactie #9 Gepost op: 15 juli 2011, 21:21:59 »
Vandaag binnen gekregen de Ultrasoon-reiniger Emmi 4. Gekocht bij Conrad.
Kan ik nu verder gaan met het ombouwen van mijn loc klik.



Met groet, Roel  ;)

Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Nieuwe aanwinsten Roel
« Reactie #10 Gepost op: 15 juli 2011, 21:30:06 »
Beste Roel,

Van harte met deze nieuwe aanwinst en dat je hem nog maar veel mag gebruiken!  ;)

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Piet

  • Gast
Re:Nieuwe aanwinsten Roel
« Reactie #11 Gepost op: 15 juli 2011, 21:56:25 »
Moet je eens opletten hoe schoon je spulletjes worden, Roel.
Prima ding overigens.

grt P.

Riny

  • Gast
Re:Nieuwe aanwinsten Roel
« Reactie #12 Gepost op: 15 juli 2011, 22:26:24 »
Beste Roel,

Super gefeliciteerd met deze uitbreiding in de loc werkplaats.

Even een extra-tje, zelf haal ik het kunststofbakje eruit, de kleine onderdelen vallen er immers toch doorheen.
Dus gewoon de wasbenzine in het metalen bakje zonder binnenvergiet. :D