Auteur Topic: Baanbouw Kees  (gelezen 90977 keer)

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:baanbouw
« Reactie #100 Gepost op: 26 mei 2012, 12:51:39 »
Kees, als je met dit soort updates komt dan vinden we het niet zo heel erg als je een tijdje niets hebt laten horen.
Man, man wat ziet het er allemaal weer gelikt uit, die fabriek met die 2 ketels staat daar op een hele mooie plek.
Muren en trap allemaal weer super.

Die zgn steile weg hoeveel procent denk je dat de daling is, ik ben hier ook een weg aan het maken en kom op zo'n 15%, bij mij komen er dan geen auto's te rijden maar het moet wel een beetje smoel hebben.

We moeten van de winter natuurlijk dit niet gaan meemaken

<a href="" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win"></a>

ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Frans

• Gast
« Reactie #101 Gepost op: 26 mei 2012, 13:09:44 »
Kees,

Petje af hoor man wat ziet dat er goed uit dat stukje overweg gaat op de harde schijf hoor.
Foto's kan je rustig door mee gaan Kees tis smullen.

Mvg Frans

Offline Kees

• Stationchef
  • WinDigiPet
« Reactie #102 Gepost op: 3 juni 2012, 21:29:26 »
Van het weekend weer even tijd gehad, dus hier weer wat van de voortgang van het
heizwerk.

Gr. Kees
Treinen WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit Tams(rijden), CS1(schakelen) terugmeldingen over HSI usb 56 loks K-en C rail K83, K83 met relais, littfinski schakeldecoders 12 boosters.
FCS WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit CS2(schakelen), terugmeldingen over HSI usb, Dc en AC voedingen, K83 met relais.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #103 Gepost op: 3 juni 2012, 21:39:59 »
Mooooooooooooooooooooooooiiiiiiiiiiiiiiiiii

Offline Kees

• Stationchef
  • WinDigiPet
« Reactie #104 Gepost op: 10 juni 2012, 22:05:53 »
Om de nederlaag van oranje af te reageren, maar met de treintjes bezig geweest.
Hier nog wat foto's van de vorderingen.

Hier de oprit van het laadperron

overzicht van de containerkraan waar de opleggers ook kunnen stoppen

zo foto even rechtgezet

het hele laadperron met de speciale wagons waar ook een rijdraad en magneten in zitten

beetje slecht te zien. Bij het stoplicht(ligt ff plat) indien rood stoppen de auto's om te wachten voor de tegenliggersomdat hier een wegversmalling
is ingebouwd ivm wegwerkzaamheden.

Aan het uiteinde van beide wagons zit een klein magneetje en in het laadperron een reedkontakt, wanneer de wagon precies
tegen het laadperron staat krijgt de comp. een terugmelding en pas dan kunnen de vrachtauto's oprijden. Met eraf rijden idem dito.

Gr. Kees
Treinen WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit Tams(rijden), CS1(schakelen) terugmeldingen over HSI usb 56 loks K-en C rail K83, K83 met relais, littfinski schakeldecoders 12 boosters.
FCS WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit CS2(schakelen), terugmeldingen over HSI usb, Dc en AC voedingen, K83 met relais.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #105 Gepost op: 10 juni 2012, 22:25:26 »
Dit ziet er beter uit dan die wedstrijd van Oranje.
Is geen kinderspel, geweldige update Kees.

Frans

• Gast
« Reactie #106 Gepost op: 11 juni 2012, 08:46:07 »
Kees,dat ziet er erg goed uit prachtig stukje werk weer complimenten hoor.

Mvg Frans

Riny

• Gast
« Reactie #107 Gepost op: 11 juni 2012, 10:11:44 »
Als ik dit zo zie dan kriebelt het toch wel (tegen beter weten in)
Kees ziet er weer keurig uit.

Trouwens voor de meeste modelbanen van onze leden geldt dit hetzelfde.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #108 Gepost op: 11 juni 2012, 10:24:35 »
Als ik dit zo zie dan kriebelt het toch wel (tegen beter weten in)
Kees ziet er weer keurig uit.

Trouwens voor de meeste modelbanen van onze leden geldt dit hetzelfde.

Ik heb je daarvoor gewaarschuwd h?. Maar ja, je wilde niet luisteren.
Nee hoor grapje ik kan me levendig voorstellen als je dit ziet dat er een beetje heimwee naar de hobby over je heen komt.
Pak een gitaar en lekker er ff op rammen dan gaat de kriebel wel weer over.

Offline Kees

• Stationchef
  • WinDigiPet
« Reactie #109 Gepost op: 9 juli 2012, 14:10:13 »
Goedemiddag,

Weer hier en daar op de baan bezig geweest de foto's blijven behelpen maar voor een indruk gaat het wel.

een paar oude (50 jr.) M lantarenpalen in ere hersteld

kopstationnetje voor de pendeltreinen

Wat bloemetjes uit de voortuin geplukt

Gr. Kees

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #110 Gepost op: 9 juli 2012, 14:35:17 »
Ziet er netjes uit Kees! De bloemetjes zijn ook leuk.

:D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Kees

• Stationchef
  • WinDigiPet
« Reactie #111 Gepost op: 9 juli 2012, 14:55:12 »
Hoi pierre,

Ik wordt al nerveus als ik aan alle details denk die nog moeten gebeuren, niet voor het werk maar de tijd he.
En gezien de grootte van mijn baan heb ik nog wel een jaar of dertig werk.
Gelukkig is het technisch wel in orde althans treinen en auto's.
Nu nog 3 kranen, 100 lantarenpalen met verschillende voltages een stuk of 10 servo's aansluiten, nog een paar bergen, wat achterwanden 10 m2 scenery
en zo kan ik het lijstje nog wel een meter langer maken.
Maar goed over een jaar of acht hoop ik met pensioen te gaan en als we dan niet verhuizen komt het misschien nog wel eens af.

Gr. Kees

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #112 Gepost op: 9 juli 2012, 15:01:20 »
Kees, het ziet er weer geweldig uit.
Wat is het probleem met de fotokwaliteit, heb je geen goed toestel of is het niet goed ingesteld.

Als je 8 jaar lang blijft zeggen dat je enorm naar je zin woont dan is verhuizen na je pensioen geen optie.
Je kan gewoon nu lekker doorgaan en over 8 jaar heb je alle tijd van de wereld.

En dat lijstje, het grootste voordeel is naar mate de jaren verstrijken wordt het lijstje anders maar nooit minder. Er komt altijd wel weer iets wat je modelbouwpad kruist en dan denk je, als ik dat nou weg haal en dit er voor in de plaats zet .......... en zo blijf je lekker bezig. :D :D :D

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #113 Gepost op: 9 juli 2012, 17:06:48 »
Hoi Kees,
Het is net wat Tom al zegt .... 't lijstje zal nooit helemaal leeg zijn. Als je twee dingen gedaan hebt zijn er al weer drie ideeen bij gekomen. Een treinbaan komt nooit af. Maar nerveus moet je er niet van worden. Er zijn zat mensen die niet weten wat ze met hun vrije tijd moeten doen. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Kees

• Stationchef
  • WinDigiPet
« Reactie #114 Gepost op: 12 juli 2012, 08:35:52 »
Hallo mannen,

Ik wordt nergens nerveus van hoor. Ik hobby vrolijk verder.
Dat lange lijstje met to do dingetjes maak ik zelf steeds langer is, er wat af dan verzin ik wel weer wat nieuws.
Kijk, wil ik verlichting via een decoder in rijtuigen dan is het gelijk maal 14 complete stammetjes. gem. 4 rijtuigen per stam
Moeten er poppetjes in gelijmt dan is het maal 600. locomotieven weatheren x 64 Lantarenpaaltjes plaatsen en aansluiten x 100
Rail ballasten x 8 millard steentjes. eigen boompjes maken x 200.  ;D

Ik ben vorige week bij Jaap vriend geweest. Een zeer hartelijke ontvangst incl. koffie en erg veel nuttige tips gekregen en mooie dingen
gezien. Gelijk maar de nodige scenery materialen gekocht die je elders moeilijk kunt krijgen maar toch essentieel zijn om je baan natuurgetrouw te
kunnen aankleden.

Tom de foto's komen van de telefoon. Ik heb nog een schitterende camera met allerlei lenzen alleen zitten daar nog filmrolletjes in.
Ik heb 1 digitale camera uitgeleend aan 1 van de kids en een andere heb ik gisteren weer in ere (lees opgezocht en batterij opgeladen)
hersteld, zal deze voortaan gebruiken wellicht dat dat een stuk scheelt. Zal dat vandaag eens uitproberen op het forum.

Gr. Kees

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #115 Gepost op: 12 juli 2012, 09:11:36 »
Ja een bezoek aan Jaap Vriend is bijna een must voor iedere treinbaanbouwer.
Alleen al op het gebied van strooimateriaal heeft Jaap een enrome collectie van wildgras tot zeer fijne turf.
Ik heb inmiddels 2 grote opbergbakken vol staan met strooimateriaal van Jaap.
En van Jaap kan je een hoop leren, het is een ware kunstenaar zeker op het gebied van de scenery.

Offline Kees

• Stationchef
  • WinDigiPet
« Reactie #116 Gepost op: 13 juli 2012, 11:45:01 »
goedemorgen,

dit zijn opnames met flits(gebrek aan daglicht) met andere camera, wel duidelijk scherper he.

laatste 2 foto's (met tegenlicht) van de laatste werkzaamheden oude steenoverslag een eindje verder komt nog de kalkmijn. hierna houd de baan op wel is het tzt. nog de bedoeling
dat daar een achtergrond achter komt.

gr. Kees

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #117 Gepost op: 13 juli 2012, 13:50:50 »
Foto's zijn een stuk scherper zo Kees. Mooie baan heb je overigens. Mijn complimenten.

Blij te horen dat je niet nerveus wordt van alles wat er nog moet gebeuren. Over nerveus gesproken ..... ik heb gisteren ook een zak poppetjes omgekeerd om ze te gaan schilderen. Was een zak die ik in Houten tegenkwam. Blijkt dat er zo'n 500 poppetjes in zitten. In de zak leek het veel minder. Ik heb ze maar weer terug gestopt. Heb besloten dat ik de poppetjes ga verven die ik op dat moment nodig heb. Lijkt me beter. :P
Groet Pierre.

Bram

• Gast
« Reactie #118 Gepost op: 13 juli 2012, 19:58:14 »
Ha Kees,

Wordt erg mooi op je baan, het huis op de achtergrond (achter de lijmklem) hoe heb je dat zo mooi geweatherd ??? Die schaduw van de boom op het huis, erg mooi gedaan.

Offline Kees

• Stationchef
  • WinDigiPet
« Reactie #119 Gepost op: 13 juli 2012, 20:40:48 »
Nog weer even bezig geweest vanmiddag, wat moet je anders met die buien he.
De bedoeling is dat deze rotspartijen doorlopen tot achter aan toe (waar de kalkmijn komt) waar ook een pendeltreintje rijdt.
Alleen kan ik dat nu nog niet maken omdat ik daar nog regelmatig bij moet zijn.
Ik zal morgen eens kijken of ik de boel een beetje op kleur kan brengen, dat zal wel wat anders worden dan de reeds aanwezige rotsen omdat het langzaam gaat
overlopen naar kalkrotsen.

Gr. Kees
Ps. Bram jij wil niet weten hoe lang ik bezig geweest ben voor dat huis met de boomschaduw naar m'n zin was, maar gelukt is het wel toch.
Ps. Pierre, je moet die 500 poppetjes aan Tom meegeven die gaat ma. op vakantie heeft ie gelijk wat te doen, anders ligt ie toch maar te luieren
en daar is vakantie niet voor bedoeld. ;D

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #120 Gepost op: 13 juli 2012, 20:51:04 »
Nee ik ga ma. nog niet op vakantie, wordt vrij.

En ik ga me zeker niet vervelen want zowel de eerste week als de tweede hebben we onze kleinkinderen om ons heen.
Opa zal het dus druk hebben om ze steeds in de gaten te houden vanaf een of ander terras.

Kees, waarom haal je dat openslaande raam er niet uit, daar kan je nog best een stukje aanbouwen om die hoek nog iets groter te maken.

Maar ??n ding is zeker, de foto's zijn eischerp en het geheel ziet er veel belovend uit.
Ik hou dat hoekje even in de gaten want er moet bij mijn altes schotterwerk ook een afgraving komen.
Denk er nu hard over om straks na de vakantie maar eens een afspraak te gaan maken om de baan van Kees weer eens te inspecteren.

Offline Kees

• Stationchef
  • WinDigiPet
« Reactie #121 Gepost op: 14 juli 2012, 09:58:31 »
Tom,
dat openslaande raam eruit is nog niet zo'n slecht idee, ik heb een beetje zitten googelen op kalkmijn(groeve) en het zal nog
een klus worden om op de kleine ruimte in die hoek iets realistisch te maken. Moet daar nog maar eens op broeden.
Op zich kunnen de oude betonfabriek en de kalkfabriek(laadstation) wel bij vlak elkaar. Heb ook nog een 40 jaar oude werkende transportband
ook wel leuk om die daar te intergreren.
dit is de mijne

dit is de echte

zo zou ik het kunnen maken maar er zijn heel veel varianten

Gr. Kees

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #122 Gepost op: 14 juli 2012, 23:37:46 »

En ik ga me zeker niet vervelen want zowel de eerste week als de tweede hebben we onze kleinkinderen om ons heen.
Opa zal het dus druk hebben om ze steeds in de gaten te houden vanaf een of ander terras.

Vergeet niet om af en toe als je op het terras zit ook je glas op te tillen opa! :D
Groet Pierre.

Offline Kees

• Stationchef
  • WinDigiPet
« Reactie #123 Gepost op: 15 juli 2012, 20:51:47 »
Hallo spoorders,
vanmiddag een beetje aan het verven geweest om eens te kijken of met wat andere kleuren het verschil met de andere rotsen niet te
groot zou worden en er toch een beetje een overgang naar het nagenoeg witte kalkgedeelte te realiseren was.
Ook nog een detailfotootje van het e.e.a.

Gr. Kees

Offline Johan

• Super Modelspoorder
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
« Reactie #124 Gepost op: 15 juli 2012, 21:06:08 »
Beste Kees,

Klasse! De kleurverschillen zijn duidelijk zichtbaar en als je het geheel nog verder aankleedt met werknemers van de groeve dan wordt het een schitterend geheel.

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III