Onderhoud, reparatie en ombouwtechniek > Reparatie, aanpassen, bewerken, reinigen van rijtuigen en wagons

Stuurstandwagon(s) lopen uit de rails

(1/3) > >>

Michel Bikkel:
Hoi Rob en de meelezers  :D

ik heb een setje van 3 Silberling rijtuigen waarvan 1 stuurstand. Bij duwen loopt dat ding steeds uit de rails....
Iemand een tip?

Pierre:
Ik denk dat je het moet zoeken in de flensafstand van de wielen of het gewicht van de rijtuigen Mies. ;)

Rob:
Hoi Mies,

Vervelend, maar moet op te lossen zijn.
Zoals Pierre al schreef, wielflenzen (of hele wielen). Met name geïsoleerde wielen op een metalen as willen nog wel eens verschuiven.
Je kunt ook kijken of het draaistel dat uit de rails loopt goed draait en de koppeling soepel kan bewegen.
En als laatste: ligt de rails wel goed op de plek(ken) waar het rijtuig ontspoort?

Rob

Michel Bikkel:
Hoi ben wel je draadje aan het vervuilen dus haal maar weg als je dit niet oke vind :-)

Heb de wielen gemeten en die zijn allemaal het zelfde. Met trekken gaat het wel goed...
gewicht is al aangepast met stripjes lood onder de stoelen en ze wegen aardig wat, in ieder geval meer als de stalen D die ik heb en prima rijden.







misschien tijd voor opruiming..... :-[

Wim Corduwener:

--- Citaat van: Michel Bikkel op  9 november 2019, 08:34:31 ---Hoi ben wel je draadje aan het vervuilen dus haal maar weg als je dit niet oke vind :-)

--- Einde van citaat ---
@Michel Bikkel
Ik haal niks weg, maar ik heb je topic gespitst en een nieuw onderwerp gegeven.  8)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie