Auteur Topic: Weisseck stopt er mee.  (gelezen 152074 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #925 Gepost op: 20 januari 2023, 14:01:41 »
Pff ... mooi man. Ik ben er stil van. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #926 Gepost op: 29 januari 2023, 19:35:57 »
Vandaag was het dan zover, de Fuchskraan aangesloten op Arduino Nano en ingebouwd.
Bedrading is nog beetje provisorisch, kan nu niet onder de baan komen en/of het deel opklappen.
Maar zo gaat het nu ook wel.

De hele stellage van de Fuchskraan ziet er nu zo uit.







En na ook de voeding is aangesloten kunnen de kranen draaien.
Gelijk filmpje van gemaakt, de havenkraan kent men wel, daar heb ik wat stukken uitgeknipt anders duurt de hele filmpje ruim 7 minuten.
Kijk en geniet en beetje mee rampestampen mag wel. :-)


ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #927 Gepost op: 29 januari 2023, 19:56:08 »
Het is zoooo leuk om dingen te laten bewegen. Ik hou hier van. Knap gedaan Tom. Nu nog een beetje hijsen hè. Dat kan gewoon met een stangetje en dezelfde motor. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #928 Gepost op: 3 februari 2023, 14:46:35 »
Het beweegt allemaal errug mooi en soepel zonder schokken. Knap gedaan en het plaatje wordt alleen maar mooier en mooier! Beterschap trouwens.
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #929 Gepost op: 4 februari 2023, 17:31:23 »
Er kunnen nog wel wat hoekjes op mijn baantje wat opgeleukt worden.
Is ook leuk om te doen dus handen uit de mouwen en rommelen maar.

Er moesten wat appels geplukt worden maar dat rot kind wilde niet op de ladder stil blijven staan.
Tot haar moeder er bij kwam en die beloofde een heerlijke appeltaart te gaan bakken van de appels die haar dochter zou plukken.
Rap de ladder op en plukken maar.



Deze man moest van zijn vrouw wat kolen meebrengen om de kachel op te stoken en ze wilde wel dat hij voor donker thuis was.
Echt veel zin had hij niet maar als het mot dan mot het maar.



Ze zeggen wel eens holle vaten klinken het hardst maar of deze vaten hol zijn valt nog te bezien.
Ze kunnen in ieder geval met een volgend schip aan boord gehesen worden.



Naast de klokkenfabriek ligt wat ijzeren voorraad, maar dat is toch van hout  :?
Nou ja, zal wel. zo heet nu eenmaal die voorraad.



Dat de kolenhandel in die tijd floreerde was een feit. Op menig hoek van de straat werd er over de prijs onderhandeld en als men het er met elkaar over eens was dan werd er met een harde handklap de zaak bezegeld.



Nu is het de hoogste tijd geworden om even over alles rustig nadenken, daar hebben ze ooit een bank voor bedacht.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Bert

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 372
  • Thanked: 20 times
  • Geslacht: Man
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #930 Gepost op: 4 februari 2023, 17:48:18 »
Mooie sfeer Tom maar ben niets anders van je gewend ;D

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #931 Gepost op: 4 februari 2023, 18:14:38 »
Tom,

Mooie taferelen en een extra animatie met die kraan.
Genieten!

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #932 Gepost op: 4 februari 2023, 20:07:35 »
Heel mooi allemaal weer Tom met een leuk verhaaltje. Zeker de veroudering/vervuiling is zeer overtuigend uitgevoerd. top gedaan man! ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Jor

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 28
  • Thanked: 1 times
  • Geslacht: Man
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #933 Gepost op: 6 februari 2023, 15:33:57 »
Ontzettend mooi gemaakt Tom, Petje af.
Ik reageer niet zo veel, maar ben elke keer weer onder de indruk van je werk  :D
Groet,

Jordy

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #934 Gepost op: 6 februari 2023, 20:15:09 »
Ziet er wederom gelikt uit Tom.
Wat dat nadenken op de bank al niet oplevert.  8)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #935 Gepost op: 17 februari 2023, 18:53:05 »
De Postmijnheer stond vandaag weer eens voor de deur.
Nu eerst maar eens de handleiding doornemen en dan volgende week een poging wagen om het zelf te doen.
Kwestie van het 1 er uit en het ander er in prikken, zou toch ook voor mij mogelijk moeten zijn.
Daarna gewoon de handleiding stap voor stap volgen.

Dit is een klein ding maar naar verluid met grote verbeteringen aan de DR5000.



Nu eerst wat huishoudelijke taken uitvoeren, ook niet makkelijk hoor.
Zal wel volgende week worden om dit te gaan aanpassen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #936 Gepost op: 11 maart 2023, 16:16:57 »
Voorlopig komt er geen nieuwe sticker op, zou die ophalen tijdens mijn bezoek aan OntraXs.
Maar het loopt even anders, kleindochter zou Oma (moeders) gezelschap houden en dat was al geregeld.
Maar ja, afgelopen dinsdagnacht zat ik samen met moeders om 01:00 uur bij de spoedeisende hulp.

Mijn vrouw loopt al een tijd heel erg slecht wegens neuropathie aan/in de benen.
Rollator als hulpmiddel helpt gelukkig maar daar heb je niet veel aan als je de trap op moet.
En waar ik al een tijdje bang voor was gebeurde die dinsdagavond.
Boven aan de trap gekomen viel ze, gelukkig niet als Johan Derkens maar voorover.
Bril in gruzelementen en flinke wond bij de linker slaap.
Linkerhand werd al behoorlijk blauw en het opstaan ging al helemaal niet.
Helpen tillen leek of ik aan een dood paard stond te trekken, uiteindelijk kreeg ik ze op een stoel en konden we even een beetje bijkomen.

Ik vertrouwde het niet dus de Dokterspost gebeld, die kijken dan via de telefoon mee en vonden dat we wel langs moest komen.
Of ik met eigen vervoer kon, natuurlijk geen probleem.
Warm aankleden omdat het buiten goed koud was. Het was behoorlijk aan het vriezen zag ik al.
Tot overmaat van ramp kreeg ik de deuren van de auto niet open. Alles zat potdicht gevroren.
Na wat trekken kreeg ik uiteindelijk een achterdeur open, wie de Aygo kent weet dat dit niet echt een grote deur is.
Maar ik kon naar binnen en met een beetje wurmen kon ik het autootje starten en na een paar minuten kreeg ik de voorste deuren open.
Dan nog flink ijskrabben en maar hopen dat het niet erg glad zou zijn onderweg.
Dat viel gelukkig mee.

Uiteindelijk kwamen we dan bij de spoedeisende hulp aan en werd ze onderzocht en het gat werd met een soort van lijm dicht gemaakt.
hechten was niet nodig.
De arts controleerde alle zere plekken en gelukkig was behalve de bril niets gebroken.
Thuis even bijkomen en de volgende ochtend aan de slag.
We hadden al plannen naar een appartement met alles gelijkvloers te gaan maar die liggen ook niet voor het oprapen.
Wat dan, deze situatie zal niet beter worden en voor het slapen en badderen moet ze toch de trap op.
Dan maar kijken naar een traplift.
Ik wist niet dat er zoveel bedrijven zijn die trapliften maken en verkopen.
Met enkele al afspraken gemaakt om in te meten en een vrij blijvende offerte te maken.
Je kan ze zelfs al huren, dacht dat doen we, voor € 100,- per maand kan je huren.
Maar dan moet je wel eerst nog even in de buidel tasten want de boel moet wel op maat gemaakt worden.
Al met al een situatie die genoeg zorgen baart en er voorlopig niet veel tijd is voor de hobby.
Ik denk wel en hoop dat als de traplift op een redelijk korte termijn geleverd kan worden de mobiliteit van moeders er op vooruit zal gaan.
Het is alleen even wachten op de WMO mijnheer die een keukentafelgesprek komt houden over de mogelijkheden om via de gemeente een traplift te krijgen.


ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #937 Gepost op: 11 maart 2023, 16:24:22 »
Wat een naar verhaal Tom. Hopelijk knapt je vrouw snel weer op en kan het met die traplift ook snel geregeld worden. Dat biedt weer even ruimte.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
The following users thanked this post: iTom

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #938 Gepost op: 11 maart 2023, 19:56:05 »
Potverdorie Tom. Dat zijn vervelende dingen en hopelijk gaat het snel weer wat beter. Een traplift was bij mij in vier weken geregeld. Hopelijk gaat het bij jullie ook snel. Sterkte samen!  ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: iTom

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #939 Gepost op: 12 maart 2023, 09:55:50 »
Wat een naar verhaal Tom. Gelukkig valt het uiteindelijk mee. Hopelijk kun  je snel een traplift regelen.
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...
The following users thanked this post: iTom

Offline Luud

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 50
  • Thanked: 5 times
  • Geslacht: Man
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #940 Gepost op: 12 maart 2023, 19:15:01 »
Succes met de ontwikkelingen Tom en Beterschap voor je vrouw....Keivervelend.....
Met Hartelijke Groet uit het Zuiden,
Luud.
Spoorse Groeten
Luud.
The following users thanked this post: iTom

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #941 Gepost op: 30 april 2023, 22:04:49 »
Terwijl we nog steeds wachten op een afspraak met de WMO heeft onder de baan het een en ander plaats gevonden.
Een aandrijving voor het kraantje bij de kolenhandel.



En een uitklapbare MP3 studio voor extra geluiden.



Kort filmpje gemaakt waar ook enkele nieuwe geluiden te horen zijn.
De geluiden moeten nog wat worden aangepast zodat ze synchroon lopen met de Actie zoals bijvoorbeeld het geluid van de schuifdeuren in de Goederenloods.



De hele boel ligt nu weer horizontaal en kunnen de bouwsels en brouwsel weer terug op hun plek.
Komende tijd eens kijken en bedenken hoe nu verder.
Komt het plezier weer terug en krijg ik er creatief weer zin in we gaan het afwachten.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Bert

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 372
  • Thanked: 20 times
  • Geslacht: Man
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #942 Gepost op: 30 april 2023, 22:49:28 »
GEWELDIG, Tom, mooie inspiratie!
En fijn dat je de tijd vind.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #943 Gepost op: 2 mei 2023, 15:16:11 »
Eerst even de vraag of je vrouw weer een beetje opgeknapt is? Zo'n duikeling van de trap is natuurlijk niet niks.

Dan over je knutselarij. Geweldig man. Fijn dat je weer wat tijd kan vrijmaken ende lol terug komt. Er gaat steeds meer bewegen daar in Weiisseck. En ook de bedrading heb je prachtig gedaan. Petje af! ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #944 Gepost op: 2 mei 2023, 15:29:55 »
Hoi Pierre.

Ze is van de duikeling gelukkig goed hersteld maar lopen is nog steeds een probleem en wordt alleen maar slechter.
Ze kan ook niet veel met haar armen, niet dat ze dan beter op haar handen zou kunnen lopen maar om wat houvast te hebben zijn de armen wel van belang.

Hier bij de WMO hebben ze geen haast, wat we ook proberen er wroden geen concrete afspaken gemaakt.

Ja, gelukkig komt er weer wat tijd vrij, voor mij is het ook allemaal even wenne, wassen, strijken, huishouden en gelukkig hebben we 1 keer in de 2 weken een hulp die boven de boel schoonmaakt en zo kan ik het voorlopig beneden een beetje bij houden.

Verder maar afwachten wanneer de ambtenaren eens tijd hebben  ::)
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck stopt er mee.
« Reactie #945 Gepost op: 22 mei 2023, 15:32:50 »
Ja, jullie lezen het goed.
Ik stop met de treinenhobby.
Kan me er niet meer op focussen en merk dat het steeds meer een opgave is om me met de baan bezig te houden.
Mijn vrouw vraagt de meeste aandacht ook al zal er binnenkort een traplift zijn.
En zoals ik op 23 december 1968 heb beloofd, eeuwige trouw in goede en slechte tijden.
Ik probeer de baan te verkopen met alles drop en dran dus ook alle verfpotjes, RTS greenmaster en strooisels, Airbrush en alles wat los in bakjes ligt zoals leds en van alles en nog wat.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: Weisseck stopt er mee.
« Reactie #946 Gepost op: 22 mei 2023, 16:12:56 »
Hoi Tom, ik kan je goed begrijpen hoor. Je vrouw gaat toch voor alles. Een baan is leuk, het is een machtig mooie hobby, maar die gaat wijken voor wet je ooit beloofd hebt. Ga je nog wel iets kleins doen of is het helemaal over en uit.

Bedankt voor al je mooie verhalen en leuk dat we elkaar in een ver verleden vaak genoeg gezien hebben bij workshops of beurzen. je was een gezellige vent met een mooie babbel (zal wel van de firma retteketet komen). Ik hoop dat je nog blijft meelezen en ons van handige tips kunt voorzien.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
The following users thanked this post: iTom

Offline PaulBng

  • Verkeerleider
  • *****
  • Berichten: 426
  • Thanked: 14 times
  • Geslacht: Man
  • Analoog (pwm) met JMRI en wat ooit Mardec was...
Re: Weisseck stopt er mee.
« Reactie #947 Gepost op: 22 mei 2023, 18:48:12 »
Hé  Tom...

Die beslissing siert je! Mag je trots op zijn.

Je baan gaat mss weg, maar horen we nog wel wat van je?

Paul
Paul
The following users thanked this post: iTom

Offline Bert

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 372
  • Thanked: 20 times
  • Geslacht: Man
Re: Weisseck stopt er mee.
« Reactie #948 Gepost op: 22 mei 2023, 19:13:56 »
Wat spijtig te lezen Tom! Met name voor jou en een klein beetje voor jouw fanclub!
Maar begrijpen doe ik het zeker.
Wens je met jouw vrouw nog vele gelukkige jaren in redelijke gezondheid.
Hartelijke groet.

Offline Luud

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 50
  • Thanked: 5 times
  • Geslacht: Man
Re: Weisseck stopt er mee.
« Reactie #949 Gepost op: 22 mei 2023, 21:32:56 »
Dag Tom,
Ook vanuit Limburg had je een ,,fanclublid". Ik snap je beslissing om te stoppen.....je hobby moet ontspanning zijn en als je daar de tijd of ruimte niet (meer) voor hebt. Uiteindelijk gaat je relatie voor alles....in dat opzicht de beste keuze.
Ik wens jullie alle Goeds, een goede gezondheid en nog veel mooie momenten....
Met Limburgse Groeten,
Luud.
Spoorse Groeten
Luud.