Modelbaanbouw voor de liefhebber > Eigen bouwprojecten

Mini diorama in een kistje.

<< < (2/12) > >>

iTom:
Kan zo in een museum, leuk hoor.

arend65:
Je blijft me verbazen Pierre, zo simpel maar zo gaaf. Kom maar eens op het idee.👍

Pierre:
Dankjewel heren voor de veren. ;D

----------------------------

Weer een kleine update van mijn kistje.

Ik ben begonnen met de inrichting. De basis is gewoon een bakje van karton.




De verlichting bestaat uit drie ledjes met lensringetjes.



Tijd om de boekenkasten te vullen met boeken. De plaatjes heb ik gewoon van internet geplukt en na een beetje knip en plakwerk en op de juiste maat uitprinten geeft dit een op een simpele manier een mooie volle boekenkast …



Van wat afval styreen een bureautje in elkaar geflanst.



Een lekkere drukke boel daar in de winkel.



Vast wat voorbereidingen aan het stukje tramrails gedaan. Tussen de railstaven in heb ik een 2e paar geplakt om zo een tramrails na te bootsen. De rails is 2 mm hoog dus als je een strookje schuim/pluim karton van 3 mm dik aan twee kanten het karton er afpeutert is dat precies de goede dikte en kan je dat zo met witte houtlijm tussen de middelste staven plakken. Omdat het afgepelde schuim/pluim karton heel erg soepel is hoef je ook geen moeilijke bocht te snijden maar gewoon een rechte strook werkt prima. Voor asfalt kan je het grijs verven maar ik ga er steentjes stempelen omdat ik dit leuker vind staan bij dit diorama.

 



Alvast een straatlantaarn aangepast.




Later meer ….



iTom:
Je bent weer goed bezig, leuk dat interieur en zeker die ledverlichting ziet er goed uit, maarrrrrrrrr................ vind alleen het woord kistje een beetje luguber overkomen, misschien theekistje van maken, klinkt wat prettiger  :D ;)

Pierre:
Dankjewel Tom.
Ik zal eens kijken wat ik doen kan. Ik weet niet of het wel een theekistje is. Misschien hebben er wel stukken zeep in gezeten. Er heeft wel een soort binnenbekleding in gezeten maar die hadden ze er uit getrokken. Bovendien ga ik misschien (als ik een gekke bui krijg) nog wel meer kistjes maken. Ik heb er nog een liggen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie