Modelbaanbouw voor de liefhebber > Diorama-bouw

Diorama HO "Mergelbahn"

<< < (23/23)

SuperSylvester:
Canon software geïnstalleerd, RAW formaat foto gemaakt en eureka! de dag wordt (bijna) nacht :D .

Met de boel naar buiten gaan vind ik dan weer geen goed idee, zeker niet als straks e.e.a. op zolder staat  ::)

Maar oeps, ik ben hier de boel aan het bevuilen  :-[ terug naar het onderwerp!

mark mms:
Terug naar het onderwerp.
Ontzettend mooi gemaakt, wat een details.
Alles sluit perfect op elkaar aan.
Knap stukje modelbouw.

Vleesman:

--- Citaat van: SuperSylvester op  5 december 2019, 12:10:09 ---Canon software geïnstalleerd, .....
--- Einde van citaat ---
Mooi dat je dat ontdekt heb en mijn draadje mag best vervuild worden.

@mark mms
Ik word er verlegen van.

Vleesman:

--- Citaat van: Wim Corduwener op  5 december 2019, 11:38:54 ---
--- Ik ben jarenlang fotojournalist geweest en ik heb eigenlijk nooit in RAW gewerkt maar altijd in JPG. Photoshop heeft voor mij genoeg mogelijkheden om de witbalans bij te werken. En als je mooi daglicht op je foto wil, dan kun je het spul mee naar de tuin nemen en daar je zonnige foto's maken. ---
--- Einde van citaat ---


--- Wist niet dat je ook een OT kader kon maken...dus even ook proberen.
In jpg kan het ook maar dan kan je alleen de 'kleurzweem' veranderen door met het pipetje een neutraal object (of grijskaart) te selecteren in de foto en niet de echte witbalans wat de camera ook zelf doet voordat het jpg bestand op het geheugenkaartje terecht komt. Kleurcorrecties maken in jpg heeft zijn beperkingen omdat het een gecomprimeerde bestandsformaat is en bovendien 'maar' 8 bit kleurendiepte heeft. Genoeg inderdaad voor normale fotografie. ---

Vleesman:
Na 3 jaar stilte heb ik mijn diorama weer, buiten het fotograferen van modeltreinen, een andere functie gegeven. Ondertussen ook af en toe nieuwe of tweedehands treintjes gekocht. Kon het niet laten. ;D

Ik begonnen met korte videos te maken van diverse treinbewegingen op het diorama (niet altijd historisch correct). Aangezien het het diorama speciaal is gemaakt voor foto's is het eigenlijk niet echt geschikt voor treinbewegingen maar we moeten het er maar mee doen. Ook heb ik geprobeerd momenten van de dag na te bootsen.

In de vroege ochtend...



Meer op Youtube IMAGEDRUM: https://www.youtube.com/channel/UCa7d6tOcI_hovKp8c86_K3g

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie