Modelbaanbouw voor de liefhebber > Eigen bouwprojecten

Dieselloc in Spoor 0e (1:45)

<< < (2/5) > >>

Daniel Caso:
Dat is snel, Wim!   ;)

Daniel

Wim Corduwener:
Nou @Daniel Caso,
Dit is nog maar het begin:
► er komt nog met de rijrichting wisselende verlichting in
► traan- of wafelplaat op de bodemplaat
► hekjes en trappen
► interieur
► buizen en pijpen
► gereedschap, kettingen en jerrycans aan de buitenkant
► verf
► decals
...en wat ik nog meer verzin.
Dit is nog maar het begin
Dat rijmt

Daniel Caso:
... en, niet te vergeten, de fiets en de hengel van de machinist !!!    ;D

Daniel

Wim Corduwener:
Beste @Daniel Caso,
De hengels zijn op.
Ik was tussendoor even druk met andere lopende projecten en als ik dan weer zin heb in wat anders dan ga ik weer verder met een ander project.


▲ Ik ben bang dat het dan alleen een kinderfietsje wordt.


▲ Dit is het originele model, waarop het Magic Train-dieseltje is gebaseerd. Dat wat ik nu aan het bouwen ben wordt zeker geen replica van het origineel en ga ik liever m’n eigen weg.


▲ Volgens mij heeft Magic Train nooit verlichting gemaakt aan beide kanten; ook niet in de duurdere modellen. Deze krijgt dat wel, dus heb ik de lampen doorgeboord. Dit modelletje krijgt met de rijrichting wisselende ledjes; onderin rood en boven geel.


▲ Onder de motorkap zat een lichtgeleidend stukje plastic dat ik eruit heb gehaald en ook het tussenschot om meer ruimte te krijgen voor weerstanden en de rommel die daarbij komt kijken.


▲ In de binnenkant van de cabine zit een soort van ingewikkeld bedieningspaneel, linksonder een meegegoten hendel en nog een horizontaal ding. Dit soort accessoires vind ik erg afleidend, dus heb ik het spul eraf gevijld om een nieuw paneel te maken. In het midden komt een behuizing dat het wormwiel moet verbergen; een keerkoppeling.
Enfin, het feestje kan beginnen.

Daniel Caso:
Goedemiddag broer Octopus.

Ik volg je met plezier omdat ik vindt ook dat een project verfrist de andere met ruimte om na te denken of, nog better, om even hellemaal niet aan te denken.

Just in case, er is ineens een hoop Magic Train te koop in E-bay en deze wielen komen van die diesels:

https://www.ebay.nl/itm/2-Fleischmann-Spur-0e-Magic-Train-Radsatze-532005-06-mit-Kurbeln-fur-Dampflok/202995998996?hash=item2f43812114:g:6wEAAOSwondejfXE


Geniet van het bouwen!

Daniel

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie