Modelbaanbouw voor de liefhebber > Eigen bouwprojecten

Dieselloc in Spoor 0e (1:45)

<< < (5/5)

Wim Corduwener:
Vervolg op het voorgaande:


▲ Tussendoor heb ik bedacht dat ik uit de tweede kap twee zijkanten snij. De restanten van de versneden andere kap daar ga ik iets anders leuks doen.


▲ En dan gaat het er ongeveer zo uitzien. De achterkant zit nog los.


▲ De cabine is nu wat ruimer en dat komt mooi uit omdat de achterkant (rechts) LED-verlichting krijgt. Rechts in de cabine komt een bank waar Preisertjes kunnen zitten. Dat bankje zorgt ook voor de stevigheid van de cabine en onder de bank kunnen de draadjes van de LED-verlichting weggewerkt worden. Een van de zijkanten moet er nog in.


▲ Dit gaat ’m dan worden: de LoLo XL.

Rob:
Tsja, zo leer je weer wat, Wim.
Je hebt nu een manier gevonden om een patroon in styreen plaat te krijgen en een mooie, gelijkmatige kromming aan te brengen.
Niet wat je nu nodig had, maar goed :)

De XL versie van dit locje ziet er goed uit. Alleen lees ik steeds LoCo in plaats van LoLo aan de zijkant  8)

Rob

Wim Corduwener:

--- Citaat van: Rob op 16 oktober 2020, 10:32:02 ---Je hebt nu een manier gevonden om een patroon in styreen plaat te krijgen en een mooie, gelijkmatige kromming aan te brengen.

--- Einde van citaat ---
Ach, ik had natuurlijk secondenlijm moeten gebruiken.
Dat kromtrekken is een vervelende eigenschap als je een dikke en een dunnere laag over elkaar heen plakt. Ik heb dat al vaker gehad.

--- Citaat ---Alleen lees ik steeds LoCo in plaats van LoLo aan de zijkant  8)

--- Einde van citaat ---
Als ik zoek op Google naar “LoLo Magic Train” dan krijg ik mijn speelgoeddieseltje in beeld. Maakt eigenlijk ook niks uit, want die rare opschriften LoLo of LoCo gaan er sowieso af.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie