Bedankt, Pierre.
Ondertussen rolt de stuurstandwagon, in wisselende treinsamenstellingen, naar tevredenheid over de baan.
Het was niet echt nodig, maar ik heb de stroomafnemers op de wielen gesmeerd met wat grafiet (dat slotenspul). Daarmee loopt de wagon net weer wat soepeler. Het voordeel van grafiet: het is niet vet en het geleidt stroom. Ik heb ook wat grafiet gebruikt bij een 'lastige' BR52 van Liliput om de stroomoverdracht tussen wiel of as en stroomafnemer beter te maken, en dat lijkt vooralsnog te werken.
Ik ben blij met het "Wendezug" concept op mijn baantje: het is nu eenvoudiger ook grote locs en iets langere treinen in te zetten. Op het kopstation "Klütz" kunnen grote locs bij langere treinen niet omrijden. De dienstregeling moet nog wel op de trek-duw trein worden afgestemd: de trein moet altijd met de loc vooruit het schaduwstation in. Met het omrijden zat de loc altijd vooraan, maar nu niet meer.... Tsja, dat is dan een van de nadelen van analoog rijden, denk ik.
Ondertussen ben ik begonnen de (minstens 30 jaar oude) "Silberling" uit elkaar te trekken.

Kwa koetswerk hoeft er niet echt veel te gebeuren aan deze 1:100 wagon. Alleen misschien iets hoger op de wielen zetten, zodat deze optisch beter aansluit op de 3-assers
De 'te doen' lijst:
- stroomafnemers op de draaistellen (assen zijn al enkelzijdig geïsoleerd)
- binnenverlichting
- wisselende kop/sluit lichten, nu met aparte rode en witte lampen.
- geluidsmodule voor een hoorn en conducteursfluit.
De kop/sluitverlichting is nog wel even een puzzel: er zit een klein wit lampje schuin onder elk van de rode sluitlichten.

Even kijken hoe de rode en witte LEDjes daar ingepast kunnen worden....
Rob