Mede dank zij de vragen en opmerkingen op dit forum begint dit experiment uit de hand te lopen. Op een goede manier, dan

. Waarvoor dank!
Ik ben nog in afwachting van de compactere hardware uit China, maar ondertussen is wel de software aangepast.
In de rijstroom voorziening zijn nu 6 functietoetsen ingebouwd. Met een druk op de knop verandert kort de frequentie van de pulsbreedte besturing. Dit is een signaal dat door de geluidsmodule kan worden herkend
De software van de geluidsmodule is helemaal herschreven en kan nu ook de frequentie-veranderingen detecteren en daar een functie op starten. Verder is het nu mogelijk een eigen MP3 af te spelen bij het starten.
Daarnaast zijn de MP3 geluidsfragmenten langer geworden. Daarmee kan nu, bij gelijke snelheid, zo'n 2 minuten ononderbroken rijgeluid worden geproduceerd. Na de 2 minuten gaat het geluid met een korte onderbreking verder (hetzelfde hikje als bij het schakelen naar sneller of langzaam).
Met het mooie weer, had ik geen zin/tijd voor een gelikt filmpje, maar hoe een en ander werkt is in ieder geval even te zien en horen...
In het kort: er zijn nu 8 functies in de geluidsmodule, waarvan de railbus er 6 gebruikt.
1. Geluid na het opstarten van de module. Voor de railbus het starten van de dieselmotor
2. Rijstroom afhankelijk geluid, voor de railbus met 4 toerentallen voor de dieselmotor (inclusief stationair draaien).
3. Functieknop 1: korte hoorn
4. Functieknop 2: lange hoorn
5. Functieknop 3: binnenverlichting aan/uit
6. Functieknop 4: afzetten van de dieselmotor
7 en 8: Functieknop 5 en 6: nog niet gebruikt (Suggesties welkom!)
Ik ga even door met de ontwikkeling van een prototype in de railbus. Daar heb ik relatief veel ruimte om de eerste versie te bouwen, en de kap gaat makkelijk open. Zo is het ook eenvoudig om in deze fase aanpassingen te doen in hardware, software (de USB connector is goed te bereiken) en geluid (geheugenkaartje wisselen).
Eerlijk gezegd ben ik bijzonder verrast wat er mogelijk is. Had nooit gedacht dat dit allemaal zou kunnen...
Rob