Foto- en videoalbum, wensen, aanwinsten en diverse links > Nieuwe aanwinsten

Avonturen op e-Bay

<< < (14/14)

Rob:
Ha Pierre,
Bedankt voor de mentale ondersteuning :)
Rob

Rob:
Een dubbel kavel bij één verkoper opgescharreld. Dan heb ik weer wat te knutselen. Het kwam van de week binnen.




Op links een kavel met 7 locs. Ongetest en samen in een doos, dus er was niet goed te zien wat het was en in welke staat. Daar was de prijs naar :D. Aan de rechterkant een paar dozen met zooi. Die heb ik eerst maar eens uitgesorteerd.


^ Een bult aan motortjes en draaistellen


^ Draaischijf spul en wat resten aan gebouwtjes en wat willekeurige elektro-zooi



^ En wat grotere delen, die nog in een project kunnen worden omgezet


Dan de locomotieven. Die waren, op twee na, in goede technische staat. Ook optisch viel het reuze mee. Daar komt dus niet zo heel veel opknapwerk uit. Het meeste is ondertussen al gedaan (dat heb je, op een regenachtige zaterdag).
Dan heb ik blijvertjes, schuivertjes, en een twijfelgeval.

De blijvertjes




* Een Union Pacific GP38. Beetje samenraapsel van een Atlas kap met een Athearn onderstel, voor zover ik heb kunnen achterhalen. De reling most even teruggezet worden en, nadat de door de vorige eigenaar wisselende LED verlichting bedrading wat was gefatsoeneerd, past de kap ook. Ontbrekende koppeling er op en de loc is klaar voor gebruik.
Er ontbreekt nog wel een klein stuk van de reling links voor. Die ga ik nog repareren.

* Een Mantua 2-6-6-2 stoomloc. Eigenlijk de reden om op dit kavel te bieden.
Hier was de voorzijde beschadigd: de voorkant van de ketel zat los en het platform voorop zat scheef. Ook ontbreekt een reling. De voorkant van de ketel is er nu in gelijmd. Het platform ging eenvoudig recht door deze los te schroeven, te richten en weer vast te zetten. De ontbrekende reling is ondertussen vervangen door wat in vorm gebogen staaldraad.

* Bachmann's Union Pacific 119. Het is een oude Bachmann, dus het ding hobbelde over de rails. Maar het locje is beroemd: het was één van de locs bij de "gouden spijker" ceremonie in 1869, waarbij de eerste Oost-West spoorlijn verbinding werd gelegd in de USA. En met de rood, groen en goudkleuren een kandidaat voor een Kerst trein  8)
Ondertussen is de loc mechanisch en elektrisch verbeterd, maar het blijft een gammel aandrijfmechanisme, dat zo af en toe blokkeert.

De schuivertjes.

Drie mooie locs. Ze rijden erg soepel en stil en zijn goed gedetailleerd. Maar ze passen niet in mijn collectie. Dus mogen ze door naar een andere eigenaar.




* Een Monon zwart-bronzen BL-2 locomotief. Het is een Life-like uit de Proto 2000 serie. Erg gedetailleerd.
Met deze loc was (en is) helemaal niets mis.

* Van Atlas (volgens mij uit dezelfde fabriek als Roco) een Alco RS-3 in de kleuren van Rock Island. Dit model was aan één kant ondergekliederd met lijm, om de reling vast te zetten. Alle lijmresten zijn voorzichtig verwijderd en toen klikte de reling weer op de plek waar die hoort. Dus waarom al die lijm? Ik weet het niet.
Hoe dan ook: de loc is weer netjes en compleet.

* Nog een Rock Island loc. Dit is een Alco SW1500 van Athearn. DCC-ready. Ook deze loc was flink in de lijm gezet. Het meeste van de lijm kwam er goed af. Ook dit is een net locje geworden.

Het twijfelgeval

Een ver-Amerkaanste BR96 van Rivarossi. Dus nu een 0-8-8-0T.




Bij deze loc stond het voorste drijfwerk vaak stil, terwijl het achterste wel draaide. De "tandwieltoren" op het voorste drijfwerk was losgebroken. Die is ondertussen hersteld en in ieder geval draaien beide drijfwerken weer samen. Of niet, want er is nog iets met de motor loos. De motor en koolborstel zijn nu schoongemaakt, maar af en toe blijft de loc staan, met het licht aan.
Er is dus nog wat een te prutsen. Maar ook als dat gerepareerd is, weet ik niet wat ik met deze loc ga doen.


Een van de projecten

Dit Rivarossi onderstel loopt heel goed.


^ Met een leentender voor de stroomvoorziening is loopt het onderstel soepel over de rails

Leuk om iets mee te gaan doen. Maar dat is weer een ander topic.

Rob

Cor:
Jij komt de winter weer door/

  Gr. Cor

Engaltinka:
Hoi Rob,

Dat ziet er allemaal weer erg mooi uit en ook wel weer een hoop waar wat mee gedaan kan worden.
Ik moet dat ook maar is bekijken op Ebay Heb het tot nog toe niet echt daar zit nog best wel is wat moois en knutselbaars tussen.

Ik neem aan dat je er erg veel plezier in hebt gehad al. En vast nog zult hebben.  :D

Groetjes en Gods zegen,

Engelbert

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie