Onderhoud, reparatie en ombouwtechniek > Auto's, wagons, rijtuigen en ander rollend materieel

Verlichting inbouwen in autootjes

(1/4) > >>

Lokaalspoor:
Goedendag allen,

ik ben een tijdje niet actief geweest hier. Heb helaas door omstandigheden al mijn treinen moeten verkopen.
Omdat ik het modelbouwen niet los kan laten wil ik wat nieuws proberen.

1:87 autootjes voorzien van verlichting. Weet alleen niet zo goed wat ik her voor nodig heb. Welke led's, weerstandjes, voeding, elektronische aansturing etc.
Graag jullie tips.

Wim Corduwener:
Há Sander,
Leuk dat je er weer bent, maar wel jammer dat je door (waarschijnlijk vervelende) omstandigheden je hobby hebt moeten verkopen.
Ooit heb ik via Marktplaats setjes gekocht met kleine witte en rode ledjes, plus weerstanden om de koplampen en achterlichten van 1:87 autootjes te verlichten.
Ik zal vanmiddag wel even een fotootje maken dan heb je misschien een beter idee.

Lokaalspoor:
Dankjewel Wim,

Het was inderdaad niet uit luxe dat ik alles heb verkocht, maar er zijn ergere dingen... Soms lopen dingen nou eenmaal zo.

Alvast bedankt voor het nakijken, ik hoor het graag.

jerry:
Zag bij ali express ledjes in div kleuren van een mm oid
https://nl.aliexpress.com/item/10-50-100-stks-1206-SMD-Vooraf-gesoldeerd-micro-litz-wired-LED-leads-weerstand-8-12/32841083492.html?spm=a2g0z.search0104.0.0.21052951ohdDPS

Wim Corduwener:

▲ Deze ledjes heb ik ooit via Marktplaats gekocht. Het was een setje met twee rode, twee witte ledjes, een snoertje en vier weerstandjes.
Ledjes kun je in alle maten op Marktplaats kopen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie