Onderhoud, reparatie en ombouwtechniek > Esu LokPilot v4.0

Loc Pilot 4.0 stress.

(1/10) > >>

Riny:
Nu heb ik toch al heel wat locomotieven omgebouwd met de LoPi V3 en de laatste tijd de LoPi V4.0 maar heb met 1 decoders toch wat moeite.
Mogelijk is er iemand die hier tussendoor ook wel eens mee bezig is en mee zou willen denken voor de oplossing.

Onder het Motorola II protocol (14 stappen) jerkt de loc op stap 6, in DCC op stap 14 (28 stappen) in de overige stappen perfect gedrag zowel ook in het afremmen en optrekken.
Heb hier al wat uren ingestoken om via mijn locprogrammer de CV's (het probleem) opgelost te krijgen maar weinig resultaat.

De betreffende loc is grondig schoongemaakt als ook de wielen (ultrasoon reiniging), ruim voldoende massa van het chassis.
Motor aangepast met Esu (Hamo) magneet en de overige onderdelen uiteraard ook via ultrasoon reiniging schoongemaakt.
Dus de loc verkeerd in principe in nieuw staat waaronder, nieuwe antislipbandjes, nieuwe koolborstels, nieuwe sleper, enz.
Het betref een kleine schijfcollector motor (SFCM).

Wie heeft hier mogelijk een idee over?
Ik hoor het graag.

Heb de vraag ook gesteld op het Esu forum en wanneer zij met een oplossing komen zal ik dit hier omschrijven/melden zodat wij er allemaal iets mee kunnen.

Anne W:
Beste Riny,

Ik lees bij de "buren" ook het ??n en ander over de 4.0 en ook wat over een update, verder kun je op MMII de Esu decoders ook op 28 stappen aansturen, als je de juiste centrale hebt, wellicht ook op 27 stappen.

Groet, Anne W

Riny:
Beste Anne,

Dank voor je reactie en meedenken.

Zoals je kunt zien in mijn onderschrift heb ik nogal wat centrales tot mijn beschikking en heb deze dus ook gebruikt om te testen en uit te sluiten dat het aan A: de centrales, B: verschillende protocollen en rijstappen zou kunnen liggen.
Dit was dus niet het geval.

Zelf heb ik een vermoeden dat het is de laatste software-update van de Esu locprogrammer zou kunnen zitten (V4.1.4) en de nieuwe firmware, welke gelijk in de decoder wordt weggeschreven.
Iedere verandering is niet altijd een verbetering zoals nu waarschijnlijk blijkt.

Mocht ik er niet uitkomen dan wacht ik de volgende software en firmware updates af welke in Mei volledig zou moeten zijn.
Eens kijken of er dan een verschil optreedt.

Maar we blijven zoeken naar een oplossing voor deze loc (lees decoder)

Jan:
In het boekje wat erbij geleverd wordt, staat een tabel welke CV's veranderd moeten worden bij het gebruik van bepaalde magneten in combinatie met het MM formaat
Als je deze invoerd en de 14 stappen aanhoud is je probleem opgelost (het zit dus niet in de software van de lokprogrammer)

Piet:

--- Citaat van: Riny op 14 april 2011, 11:45:41 ---Zelf heb ik een vermoeden dat het is de laatste software-update van de Esu locprogrammer zou kunnen zitten (V4.1.4) en de nieuwe firmware, welke gelijk in de decoder wordt weggeschreven.
Iedere verandering is niet altijd een verbetering zoals nu waarschijnlijk blijkt.
--- Einde van citaat ---
Nee dat kun je wel stellen, als het zo is.
Een beetje jammer he dat die versie van de programmer zonder dat jij daar opdracht voor geeft zelf dingen gaat zitten veranderen.
Niet zo leuk.

grt P.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie