Producten in de Spotlight > Treinen

Engelse merken

<< < (2/3) > >>

Dirk T:
Dat betekent dus dat die gebouwen in 1:100 nog erger te klein zijn wanneer je ze gebruikt met (rail-)voertuigen in 1:76.

Wim Corduwener:

--- Citaat van: Dirk T op 25 januari 2018, 10:19:28 ---Dat betekent dus dat die gebouwen in 1:100 nog erger te klein zijn wanneer je ze gebruikt met (rail-) voertuigen in 1:76.

--- Einde van citaat ---
Dat zou zomaar kunnen, maar de vraag van Bert was waarom er geen Engelse merken worden genoemd in de lijst van de meest gangbare merken. Ik vond dat een prima suggestie en ik heb de ontbrekende merken toegevoegd.

Bert Senden:
Daarom bouw ik mijn eigen gebouwen. Zo kan ik maken wat ik wil en ............... op schaal.

Gr. Bert.

Dirk T:
Dat snap ik, Wim, en ik vind het ook vaak mooi spul. Maar ik reageerde vooral op de opmerking dat sommige Engelse modellen " zich uitstekend lonen voor ombouw naar een Nederlands model."

Zo heb ik er gezien die Engelse OO modellen van een Class D3 loc op een h0 baan in wilden zetten als NS 500/600. Dat is namelijk hetzelfde model. Maar de OO is wel 14% te groot. En dat ziet er dan weer niet uit. Van andere modellen die een erg smalle bouw hebben vanwege het Engelse PVR zou ik me aanpassing nog wel voor kunnen stellen.

Bert Senden:
Tja die Class 08 kun je inderdaad niet naast een roco 500/600 zetten, maar dat doe ik ook niet. Maar deze https://railsofsheffield.com/br-black-4-4-0-d16-3-class-br-1948-locomotive-e2524-JJJA25802 kun je wel gebruiken voor een NS 2100 of deze  https://railsofsheffield.com/lner-black-class-j15-0-6-0-steam-locomotive-5444-JJJA29938 voor een NS 2900.

Gr. Bert.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie