Producten in de Spotlight > Treinen

Engelse merken

<< < (3/3)

Dirk T:
En dat zijn dan ook nogeens goed betaalbare modellen. Gauw kopen voor de Brexit  ;)

Bert Senden:
Dat bedoel ik. Maar je moet er uiteraard een liefhebber van zijn.



Gr. Bert.

Pierre:
Ik vind dat de maat van de locs erg mee valt t.o.v. mijn H0 materiaal Bert. Ik heb ook nogal wat Engels spul waar ik eigenlijk hoognodig wat mee moet gaan doen. Het voorste kleine Hornby diesel locje heb ik in het verleden al voorzien van een Roco aandrijving en verlichting maar verder is alles nog zoals ik het gekocht heb.

Dirk T:
Ik denk dat het meevallen komt omdat de Engelse loks in 1:1 wat klein zijn, in verband met het Engelse PVR (Profiel Vrije Ruimte) dat daar kleiner is dan op het vasteland. En zolang het dan gaat om modellen die niet op het continent gereden hebben kan er een boel. Maar als je een 1:76 model van een lok die in Engeland èn in Nederland gereden heeft (bijvoorbeeld een Class66, een NS1500 of een NS500/600) tussen je 1:87 spul zet, valt het wel degelijk op en zijn ze lomp groot.

Bert Senden:
Geweldig Pierre.

Die kleine 2 linkse heeft Joueff ook gehad. Ik heb er ook een van Hornby Acho. Deze werden gemaakt door de meccano fabriek in Frankrijk, hij is uit 1964 en rijdt nog als een naaimachientje. Deze is wel Ho.

Gr. Bert.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie