Modelbaanbouw voor de liefhebber > Planning modelbaan

Wie kan mij helpen met een baanplan?

(1/10) > >>

Willie van Koolwijk:
Hoi mensen ik heb even een vraagje. Is er iemand die mij kan en wil helpen om een baan te maken, of te ontwerpen. Ik weet niet hoe of waar ik moet beginnen.
Ik wil iets  in de industrie of in de kolenmijnen iets in die geest. Ik wil geen schaduwstation dat hoeft voor mij nog niet. Ik wil met 3 a 4 treinen gaan rijden straks in de toekomst. Ik wil graag dubbelspoor en dat de treinen tegen elkaar in rijden, dus elkaar tegemoet komen en dat soort dingen. Ik ben wel handig met modelbouw en hout, dus een tafel met bodemplaat maken is geen probleem  :D   

Rob:
Hoi Willie.
Even wat vragen om mee te beginnen.
Hoeveel oppervlak/ruimte heb je?
Wil je ook nog een station voor personenverkeer, of alleen goederen/industrie?
Wil je vooral (rondjes) rijden, of (ook) veel rangeren op de industrie en bij de kolenmijn?
Welk land? Zijn bergen (hoog/laag) mogelijk?

Rob

Willie van Koolwijk:
Hoi Rob,

Ik heb een oppervlakte voor een rechthoekig baan of een L vorm.
De maat voor een rechthoek is. 366x140  wil ik een L dan is het 366x126x140 weet even  niet goed hoe ik de L uit moet leggen. As ik even meet van muur tot muur dan kom ik op de ene kant uit op. 366 lang. Van de muur die dan de hoek om gaat is 256 lang. En alle bij de kanten moeten dan 140 breed worden. Snap je het een beetje. Anders kun je ook mijn nummer krijgen via pb, dat praat makkelijker 😃

Personenvervoer hoeft niet voor mij, ik hou meer van goederenvervoer, dieselloks en stoomloks dat soort werk. Ik wil zeker rondjes kunnen rijden en ook dat de treinen tegen elkaar inrijden  dat ze  elkaar tegemoet komen. En dat de een bijvoorbeeld stopt voor de ander maar dat is weer een stap verder.

Rangeren wil ook zeer zeker en dat lijkt me ook echt leuk om te doen.  De bergen kunnen best hoog daar heb ik ruimte genoeg voor. Een brug of 2 a 3 bruggen vindt ik ook mooi. Ik wil wel graag dubbel spoor en dan zonder bedding rails.

Welk land dat vragen er meerdere welk land ik ga maken 😃 dat weet ik echt niet en welke tijd ook niet. Maakt me ook niets uit als ik maar kan rijden en Bergen heb en industrie/ kolenmijn met bruggen ben ik al blij. Het mag voor de oorlog zijn of na de oorlog, jaren 50 60 70 80.

Wil je nog meer weten dan roep je maar.

Rob:
Hoi Willie,

Dat is aardig wat ruimte. En verhaal is wel duidelijk, hoor... Heb al wat ideeën. Eens kijken of ik later vandaag wat schetsjes kan maken.

Rob

Willie van Koolwijk:

--- Citaat van: Robvd op 18 november 2017, 10:01:46 ---Hoi Willie,

Dat is aardig wat ruimte. En verhaal is wel duidelijk, hoor... Heb al wat ideeën. Eens kijken of ik later vandaag wat schetsjes kan maken.

Rob

--- Einde van citaat ---


Hoi Rob,

Is goed ik zie of  hoor het wel. Ik zal je even via PB mijn e-mail sturen dan kun je het daar heen sturen.

ik heb een foutje gemaakt. de maat 366x126x140 is fout. Het moet zijn, 366x116x140
Bij de maat 140 komt dan nog 116 bij aan en dan zit ik op 256 snap je, en die moet dan ook weer 140 breed zijn.
En ik wil ook een afdeling waar ik mijn loks neer kan zetten een overdekt station zeg maar waar 4 treinen in of op kunnen staan.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie