Modelbaanbouw voor de liefhebber > Weather-technieken (verouderen)

Verouderen met de airbrush

<< < (2/3) > >>

Wim Corduwener:

Het is natuurlijk een wagon uit een wat goedkopere serie, maar je gaat wel als een speer. Ook de klinknagels komen mooi uit de verf. Voor een volgend project zou ikzelf alleen de meegegoten opdruk aan serienummers wegsnijden. Ik denk dat-ie dan nog mooier wordt.
Heb je ook een foto van de buffers?


--- Citaat van: Pierre op 21 augustus 2017, 12:15:43 ---Ik spuit gewoon in een verhuisdoos op z'n kant. Werkt ook prima ;D

--- Einde van citaat ---
...en dan ergens in de tuin.  :D

Rob:
Kijk, dat ziet er mooi (of eigenlijk niet meer zo mooi  ;) ) uit. Ik waag me (nog) nauwelijks aan weatheren. Heb wel een beetje gedaan met penseel op, inderdaad, oud materieel.
Volgens mij ben je bijna toe aan het echte werk.
Mooi voorbeeld. Misschien dat ik dit ook eens ga proberen. Ik heb nog een model spuitpistooltje liggen uit het jaar 0 (of eigenlijk 1970 of daaromtrent).
Rob

henkiehenk:
durf het te doen en zie hoe mooi het word ,,
een tip ,,met wach de naden van het hout er wat uit laten springen ,,vuil,,
het spuiten van licht onder af tegen de vermoedelijke rij richting in of beide rij richtingen ,
de bogie of wiel stel een licht andere kleur ,,bruiner ,,roest ,,zand,, van de baan
Ik ben zelf gek van het verouderen ,,maakt het echter en leefiger ,,maar ieder zijn mening over het verouderen
ik heb 2 loc,jes er bij gekocht en die gaan natuurlijk ook verouderd worden ,, ;D

ik wacht nieuwsgierig af op je verdere spuit werk

Wim Corduwener:

--- Citaat van: henkiehenk op 21 augustus 2017, 18:36:20 ---ik wacht nieuwsgierig af op je verdere spuit werk

--- Einde van citaat ---
Spuitwerk? Ik denk dat je meerdere technieken doorelkaarheen kunt gebruiken. Die tankwagon had best een penceelstreekje kunnen gebruiken bij de vulopening. Zo gebruik ik bijvoorbeeld een zwarte fineliner om het vet bij de buffers geaccentueren.

henkiehenk:

ik wacht nieuwsgierig af op je verdere spuit werk

haha ja ,,maar kliederen zoals we in west friesland zeggen klinkt zo on eerbiedig  ;)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie