Onderhoud, reparatie en ombouwtechniek > Onderhoud van locomotieven

Structureel gierende tandwielen (oude Fleishman locs) - iets aan te doen?

<< < (2/4) > >>

jerry:
Kan ook ander vet zijn
Ik had toevallig wat van dat spul naast me staan
gebruik ik om boortjes iets te smeren en iets even op de plek te houden

Rob:
Ok. Misschien dat ik die 78-er in het vet (vaseline?) ga zetten. 2 maanden stilte is voor mij lang genoeg.
Van de 50-er heb ik de overbrenging eens wat nader bestudeerd. Het rondsel ziet er gewoonweg ruw uit en het 1e tandwiel heeft speling op de as. (ik kan hem iets op en neer bewegen) Misschien krijgen nieuwe tandwielen de loc niet stil, maar iets stiller moet wel kunnen, denk ik.




Eens kijken waar ik de tandwielen kan krijgen.
Voor een objectieve beoordeling van het resultaat doe ik wel even een dB meting "voor" en "na" met een app.

Bedankt zover!
Rob

Wim Corduwener:
Die speling op de as is misschien op te lossen door een dun filmpje messing ronde de as te maken, zodat de as iets dikker wordt.

jerry:
Ik heb alle tandwielen en wielen mat assen vervangen
Geen verschil
Ok de speling is niet noemenswaardig minder
Het is gewoon in de overbrenging dat het geluid zit
Heel weinig vet erop is voldoende om zeker 50 % reductie te krijgen

henkiehenk:
als de speling er niet uit is gaan de tanden op de toppen lopen en in slijten en veel geluid geven ,,ze lopen niet in elkaar maar klimmen op elkaar ( ;) 0 en nee daar komen geen nieuwe tandwieltjes van  ;D

je zie op de foto,s ook dat de toppen van de tanden flink zijn beschadigt ,,
dus de ruimte uit de tandwiel die op de as zit ,en ik zou dan kunstof tandwielen op zoeken  ,diameter en aantal tanden
Of zelf maken maar dan moet je het modul weten  :o en een goede freezbank hebben met verstel tafel
maar met de diameter en aantal tanden kan je ze zeker bestellen

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie