Voorbeelden uit het grootbedrijf en onze modelwereld > Voorbeelden uit het grootbedrijf

Smalspoor in Wales

(1/3) > >>

Wim Corduwener:
Allereerst wil ik even wat rechtzetten. Misschien heb ik dat ooit wel eens geschreven, maar heb ooit mijn keuze voor twee-rail gemaakt omdat deze rails meer realistisch vond dan Märklin-rails. Hierbij wil ik mijn excuus maken aan alle Märklin-rijders die ik hiermee misschien tekort heb gedaan: een driewerf sorry!


Want Märklin-rails bestaat dus ook in het echt!  :o

Wales is behoorlijk bergachtig en daarom vind je hier nogal wat smalspoorbanen.


Dit zijn twee tandrad-stoomlocs van de Snowdon Mountain Railway en loopt via een 8km lange route van Lianberis naar de top van de Snowdon Mountain die een dikke 1000 meter hoog is.


Nog eentje: de Bala Lake Railway loopt van Bala naar Llanuwchllyn langs het Bala Lake.


Een authentiek vleugel- of armsein in Llanuwchllyn.


Iemand nog wat steenkool?

Frans:
Mooie foto' s Wim,

Ik dacht dat Pierre in Wales zat?   Of schrijft Pierre onder het pseudoniem " Wim"??

Mvg Frans

GéJé:
Tandrad is toch echt heel iets anders als pukkels uhm .... sorry,  puko's
Nog nooit een voorbeeld gezien van pukkels  sorry,  puko's in de echte wereld.
Het blijft in mijn ogen dus onrealistisch die pukkels. Sorry, het blijven toch echt pukkels.

 

Raages:
Super Engels Wim. Heerlijk om te zien.

Frans:
En toch is die tandrad rail volgens mij best te gebruiken als stroomvoerend deel.....
En .... ik heb toch liever pukkels op m' n baan dan puko' op m'n gezicht!
Ja ja, die Wim heeft weer wat losgemaakt....   Toch hoop ik dat Wim nog veel foto's met, zullen we maar zeggen, 'puistjes', blijft plaatsen. Het zijn gewoon heel mooie plaatjes! 

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie