Voorbeelden uit het grootbedrijf en onze modelwereld > Voorbeelden uit het grootbedrijf

RTM Ouddorp

<< < (2/3) > >>

Rob Bosman:
Bedankt en ook voor de mooie foto's

Johan:
Beste Forumgenoten,

Hierbij het filmpje. Normaal wordt er met 4 rijtuigen gereden maar de tweede rit werd vanwege de drukte woensdag met 2 rijtuigen versterking gereden. Voor loc 54 geen probleem, in zijn werkzame leven waren 10-12 rijtuigen geen uitzondering.



Groet,
Johan

Pierre:
Bedankt voor het plaatsen Johan. Het is best een aanrader om ook eens te gaan kijken.

Wim Corduwener:
Smalspoor heeft toch wel een ontzettende charme. Voor modelspoorders die weinig ruimte hebben maar N-spoor dan net weer te klein vinden is H0e een uitkomst waar je helemaal los kunt gaan.
Mooie foto's Johan.

Johan:
Allereerst dank voor de reacties!


--- Citaat van: Pierre op 20 augustus 2015, 10:29:24 ---Het is best een aanrader om ook eens te gaan kijken.

--- Einde van citaat ---
Inderdaad, praktisch al het materieel wat er staat is afkomstig van de Rotterdamsche Tramweg Maatschappij. Een mooi voorbeeld is het driedelige Sperwer stel wat medio jaren zestig verkocht is aan de Zillertal bahn en welke een tiental jaren geleden teruggekocht is en weer in oorspronkelijke toestand is gebracht. Al het materieel wordt door vrijwilligers zeer goed onderhouden.

Slechts een paar diesels zijn in eigen beheer gemaakt en een paar wagons (speciaal voor onderhoud van de baan). Hieronder een tweetal foto’s van de zelfgemaakte trekkrachten.


Speciaal gemaakt voor de baanploeg, De mensen kunnen hun drinken en eten nuttigen in de trekkracht maar net zo schuilen voor een stevige regenbui.




--- Citaat van: Wim Corduwener op 20 augustus 2015, 11:02:03 ---Smalspoor heeft toch wel een ontzettende charme.

--- Einde van citaat ---
Charme inderdaad. Toch nog een paar foto's (Nee, ik ga niet alle 175 foto's plaatsen  ;) )
Kamperen ging er vroeger er toch anders aan toe getuige onderstaande foto’s gemaakt in de Kampeerwagon.





Groet,
Johan

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie