Auteur Topic: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig was als met ....  (gelezen 588525 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1425 Gepost op: 9 januari 2022, 11:44:56 »
Beste Henk,

In mijn 2 jaar op de ksutvaart heb ik gevaren met Brons, MWM en Mak, in mijn grote vaart tijd heb ik gevaren met Stork, Sulzer en Man, ik heb 20 jaar Caterpillar scheepsmotoren verkocht, inderdaad gemariniseerde "bulldozer" motoren.....

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline henkiehenk

  • Verkeerleider
  • *****
  • Berichten: 403
  • Thanked: 10 times
  • Geslacht: Man
    • onze baan en materiaal
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1426 Gepost op: 9 januari 2022, 12:18:06 »
kijk dat zijn motoren ,,
er zelf ook mee gewerkt deze type,s ,
ook crossley en lister black stone help engels ,,
nu in de jachten ,en ja die bulldozer en truck motoren ook ,
c12 , c10 ,3406,enz ,
ook veel yanmar en nanni {kubota}
maar we zullen het topic niet vervuilen ,,
gr henk
twee rail ,roco flieschmann ,
jaren 60 70 ,,fantasie baan naar vakantie belevenissen
Intellybox sound en omgeving geluiden op de baan
SHM Stoomtram Hoorn Medemblik medewerker werkplaats en chef trein
machinist bij de NS standplaats Alkmaar

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1427 Gepost op: 9 januari 2022, 15:27:25 »
Beste Henk,

Off-topic

Ik heb vele jaren bij Jongert in Medemblik "op de deur geklopt", maar mijn Caterpillars waren te groot en te zwaar of hun jachten te klein, het is me na 10 jaar bij Huisman in Vollenhove wel gelukt, maar die jachten zijn ook flink groter als die van Jongert.

Ik heb 3 maal 6 maanden Ruston als hulpmotoren gehad, was wel goed.

Groet, Anne W

On-topic

Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline henkiehenk

  • Verkeerleider
  • *****
  • Berichten: 403
  • Thanked: 10 times
  • Geslacht: Man
    • onze baan en materiaal
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1428 Gepost op: 10 januari 2022, 21:38:01 »
Off topic

De favoriet van mij is de ABC diesel heerlijke motor
Caterpillar niet zo ,,zuipers en Amerikaanse weg gooi cultuur ,,maar het is net wat de klant wil ,,
Zo ook in de treinen 6400 de oudere met MTU motoren opgefokte Mercedes,
De 2200 met stork ook goede diesel ,
Maar stoom nog mooier ,,😉
twee rail ,roco flieschmann ,
jaren 60 70 ,,fantasie baan naar vakantie belevenissen
Intellybox sound en omgeving geluiden op de baan
SHM Stoomtram Hoorn Medemblik medewerker werkplaats en chef trein
machinist bij de NS standplaats Alkmaar

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1429 Gepost op: 10 januari 2022, 23:08:18 »
Beste Henk,

Off-topic, maar leerzaam

Mijn eerste grote vaart schip was de Amsteldiep, gebouwd door en voor Cornelis Verolme, die er één van zijn in de oorlog verstopte Stork Hotlo's in zette, 8 cilinders, 10.000 pk bij 118 omw/min, "Hotlo" stond bij ons voor "het onding lekt en trilt ontiegelijk", maar op de Amsteldiep misstond de zin "hij vreet net zo veel uitlaatkleppen als brandstof". Verder stonden er nog twee 8 cilinder Stork Ricardo hulpmotoren, 220 volt gelijkspanning, wij hebben het wel eens over borsteltjes en lamellen in onze hobby, maar daar was het veel en veel meer.

Ken je overigens het Historische Motoren museum in Papendrecht, http://www.shvp.nl/, het pronkstuk is daar een Duitse onderzeebootmotor uit de 1e wereldoorlog, die ze nog steeds niet aan het lopen hebben gekregen.

Groet, Anne W

On-topic
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1430 Gepost op: 6 februari 2022, 21:30:12 »
Vandaag had ik twee frequente bezoekers, oomzeggers, op bezoek en hebben de treinen voor het laatst lang achter elkaar gereden, de volgende keer dat ze rijden is om ze "binnen het bereik van mijn handen" te brengen, zodat ik ze kan opbergen in hun dozen.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Bert

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 372
  • Thanked: 20 times
  • Geslacht: Man
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1431 Gepost op: 6 februari 2022, 21:45:07 »
Een flinke stap Anne :'(

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1432 Gepost op: 15 maart 2022, 22:18:10 »
Jullie hebben een tijd niets kunnen lezen/zien, er zijn inmiddels heel veel "bergen verzet", al het rijdend materieel is ingepakt, bijna 20 loks/treinen en ca. 100 wagons, en staat nu klaar om naar de club te vertrekken. Een ploeg van 4 man van de club zijn twee dagen geweest om te baan af te breken, tussendoor heb ik gebouwen, apparatuur en bomen gedemonteerd.

Daarna heb ik de restanten uit gesorteerd op "oude metalen" voor een goed doel en vuilnis, en vandaag heb ik de laatste tapijttegels verwijderd, waarvan het lijkt dat ze ook voor een goed doel gebruikt gaan worden, huisvesting Oekraïners.

De zolder is nu leeg, op twee hopen spullen na, die alleen maar weg hoeven.











Delen zullen geïntegreerd gaan worden in een baan die net in aanbouw is gegaan op de club.











Groet, Anne W


Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1433 Gepost op: 16 maart 2022, 09:28:59 »
Wauw ... heftig Anne. Mooi dat alles een nieuwe bestemming heeft gekregen. Ze zullen wel blij zijn op de club dat ze ineens een heleboel spullen rijker zijn. Was het moeilijk afscheid te nemen of ga je nog wel eens kijken op de club?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1434 Gepost op: 16 maart 2022, 11:03:38 »
Beste Pierre,

Gelukkig ben ik behept met een karakter wat maakt dat ik mijn plezier beleef aan het "maken" en niet aan het "bezitten", gelukkig omdat het leven bestaat uit "verkrijgen" en daarna van "wegdoen"

Ik ben lid van de club, dus zal ik de spullen blijven zien zo langs als ik daar kom.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1435 Gepost op: 16 maart 2022, 12:46:02 »
Ik ben lid van de club, dus zal ik de spullen blijven zien zo langs als ik daar kom.

Dat is mooi Anne. Kan je er toch nog van genieten en misschien meehelpen aan de heropbouw van al je mooie dingen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig was als met ....
« Reactie #1436 Gepost op: 2 april 2022, 23:05:44 »
Weer een grote stap gezet, het bord van de makelaar staat in de tuin



Omdat het huis nog ingemeten en gefotografeerd moet worden, heb ik een luchtfoto voor het raam gezet.



Verder onder- en bovenschrift gewijzigd en mijn Raptor collega in Portugal verteld dat ik volgende week ook zijn 3-Rail Forum wagon zal halen.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig was als met ....
« Reactie #1437 Gepost op: 30 december 2022, 10:20:07 »
Inmiddels is mijn huis verkocht en ben ik verhuisd van een huis met een grote zolder naar een appartement zonder zolder, maar ik woon hier met 165 mensen en ik heb afgelopen 1e kerstdag ook een gezellig kersdiner gehad samen met 120 mensen, boodschap: alles heeft zijn voor- en nadelen.

Nadat een aantal collega's van de MSG/Den Bosch de baan op zolder hebben afgebroken, opgeruimd/afgevoerd en de nuttige zaken hebben meegenomen naar de club, ben ik maanden bezig geweest om langzaam maar zeker "verhuisklaar" te worden, wat gewoon betekent "veel afvoeren".

Begin oktober hield de MSG/Den Bosch weer een keer haar Modelspoor Expo, ik ben daar i.v.m. mijn verhuisperikelen, en naar vorige week bleek, ook een breuk helemaal onder in mijn scheenbeen, niet actief geweest, maar ik heb wel voor het eerst gebouwen van mijn baan weer gezien:













De afgelopen 3 weken ben ik ook weer naar de clubavonden op dinsdag geweest en nu kon ik vaststellen dat delen/gebouwen en bruggen ook werkelijk worden ingebouwd







Heel mooi natuurlijk voor mij, ik heb tenslotte een jaar of 30 aan mijn baan gebouwd en dan is het heel erg leuk om e.e.a. weer terug te zien.

Ben ik nu zelf nog met de modelspoorhobby bezig, jawel, maar dat beperkt zich nu tot het lezen van Railhobby's en Miba's waarmee ik ver achter loop, verder ben ik hier bezig met de mensen en activiteiten leren kennen, wellicht ga ik wel biljarten.....

En ik heb in de slaapkamer een tafel staan van 190 bij 90 cm, het idee is om daar de stad alsnog af te bouwen, zie de dozen onder tafel, maar wellicht ga ik toch nog een n-baantje bouwen, mijn twee grote vrienden uit de 2-rail wereld willen me best wel helpen met wat specifieke 2-rail uitdagingen, één ding is er in ieder geval: een werkende Raptor en een DB2 booster, e.e.a. onder een schitterende tekening van wijlen de knapste vrouw van de wereld, in mijn ogen dan.



Groet, Anne W

Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig was als met ....
« Reactie #1438 Gepost op: 30 december 2022, 11:45:49 »
Hoi Anne, leuk om weer eens wat van je te lezen. Goed dat je nog oude delen van je baan terug hebt kunnen zien. En dat je toch weer wat aan het plannen bent om wat aan modelspoorbouw te doen. N-spoor, 2-rail, heeft inderdaad wel wat uitdagingen zoals keerlussen, maar daar weten die mannen vast wel wat van.

Ik ben zelf ook niet zo actief, zeg maar helemaal niet. Kom wat dat aangaat tijd te kort, zeker nu het me zakelijk voor de wind gaat. Er zal echt een grote schoonmaak moeten plaatsvinden eer ik weer een trein kan laten rijden, maar so be it.

Ik wens je een goed nieuwjaar toe en dat er maar weer wat moois uit jouw handen hier mag verschijnen.

Groet,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig was als met ....
« Reactie #1439 Gepost op: 30 december 2022, 16:45:14 »
Hoi Anne,

goed om te lezen dat zowel jij als je treinspullen een goede plek hebben gevonden.
Dat modelspoor virus blijft natuurlijk kriebelen. Ook daar komt vast weer een mooi project uit.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig was als met ....
« Reactie #1440 Gepost op: 30 december 2022, 21:08:21 »
Goed om weer wat van je te lezen Anne. Zo,n verhuizing gaat niet in je koude kleren zitten. Zeker niet als je daarbij een mooie treinbaan en hobby moet gaan missen. Het is goed je gebouwen en treinen weer terug te zien in een nieuwe omgeving. Hulde voor de club. Veel succes met een event. nieuw baantje. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig was als met ....
« Reactie #1441 Gepost op: 9 april 2023, 22:58:03 »
Inmiddels heb ik besloten om het plan om de stad af te bouwen, te laten vallen, een deel van de gebouwen is al naar de MSG/Den Bosch waar ze al druk bezig zijn om ze in te passen in de stad die bij de vaste Grote Märklin Baan in aanbouw is.

Hier zullen alleen nog foto's verschijnen van stukjes/gebouwen van mijn baan die op de diverse banen bij de club opduiken, een eventuele N-baan zal in een nieuw topic verschijnen, maar dat duurt nog wel een hele poos, eerst de "zaken" maar eens afwerken, zoals testament, het definitieve afscheid en ik heb de aanvoerders van de "herenclub" hier beloofd in het najaar een presentatie te houden onder de titel: "van lichtmatroos t/m salesmanager" met beelden over de Nederlandse Scheepvaart en Grote Jachtbouw.

Ook breekt de tijd van de lichaamsbeweging weer aan: vandaag een rondje van 33 km gefietst, Loon op Zand - Tilburg - Oisterwijk - Rustende Jager - Loon op Zand.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig was als met ....
« Reactie #1442 Gepost op: 10 april 2023, 10:13:21 »
Goed dat je de lichaamsbeweging weer hebt opgepakt. Hopelijk zonder enige terugslag.

Lees ik nu dat je op termijn plannen hebt voor een N-baantje? Dat ga ik graag volgen.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig was als met ....
« Reactie #1443 Gepost op: 10 april 2023, 11:03:18 »
Jawel, de plannen voor N zijn er, maar het wordt toch niet eerder als het najaar/winter voor dat ik wat beslis.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig was als met ....
« Reactie #1444 Gepost op: 11 april 2023, 13:21:15 »
Leuk Anne dat je toch weer aan een baantje zit te denken. We wachten het vol spanning af.   ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig was als met ....
« Reactie #1445 Gepost op: 27 oktober 2023, 09:58:21 »
Recent heeft onze club, de ModelSpoorGroep 's-Hertogenbosch, haar jaarlijkse expositie gehouden, ik ben daar niet meer als "tentoonsteller" bij, te slechte conditie, maar ik ga natuurlijk altijd wel een paar uur kijken omdat normaal er altijd aan de banen gewerkt wordt. Nu kon ik goed zien waar de bouwsels van mijn baan terecht zijn gekomen.

De "Altstad" op de Grote Märklin Baan:


 

 

 

Op de Herzogenbahn, een kerk

 

 

Een beginnend bergdorp op de linkerpoot

 

Twee berghuizen op de middenpoot

 

Niet van mij maar schitterend mooi, een ravijn met de Bietschtal Brücke, een "eigen" nabouw van de brug van Milau, en bruggen uit het verleden.

 

Groet, Anne W

Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig was als met ....
« Reactie #1446 Gepost op: 27 oktober 2023, 10:48:22 »
Mooi dat ze jouw bouwsels nu in de baan hebben toegepast.
Zo blijft er voor altijd een herinnering bestaan waar je nog hopelijk jaren op terug kan kijken.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0