Auteur Topic: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig was als met ....  (gelezen 592008 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline PietB

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 290
  • Thanked: 8 times
  • Ik slaap slecht, maar daar lig ik niet wakker van.
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1400 Gepost op: 3 januari 2021, 01:46:46 »
vandaag kreeg ik de twee kinderen, waarvoor mijn vrouw al een jaar of zeven 2 maal per week kookte, op visite, toen kreeg ik veel emoties, want zij beschouwde die kinderen als haar stiefkinderen (wij hebben geen kinderen).
Dat is helemaal niet zo vreemd, verdriet uiten doet goed en is beter dan opkroppen.
Sterkte, dit zijn rot tijden.

grt Piet.

Offline trabiarie

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 41
  • Thanked: 2 times
  • Geslacht: Man
  • Arie Leibbrand samen met kleinzoon Nick dekker
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1401 Gepost op: 4 januari 2021, 18:29:05 »
Anne ik wens je veel sterkte in deze moeilijke tijd en het allerbeste toe .
vr groet Arie
Arie Leibbrand samen met kleinzoon Nick Dekker

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1402 Gepost op: 4 januari 2021, 23:01:14 »
Terug naar de DB railbus om de motorwagen te bemensen en te koppelen door een massa verbinding, in de de bijwagen zit de massadraad vast



Aan de andere kant van de print een verbinding gemaakt naar het massapunt voor de massa naar de as



De massadraad zit ook vast aan het massapunt in de motorwagen en de motorwagen is bemenst.





Het eindresultaat, morgen opnemen in het volle bedrijf om te kijken of alles goed gaat.



Dan zijn de nog lopende klussen uit het verleden op zolder klaar, beneden ligt nog de toren met de muren, maar eerst komen er twee andere grote klussen:

Railhobby heeft mij verteld dat mijn baan in het Railinterview van het meinummer komt, de tekst hebben ze al, ik moet er alleen een partij foto's voor maken en via wetransfer naar ze toe sturen

Ik denk dat ik jullie verteld heb dat mijn vrouw en ik hadden afgesproken om te gaan omzien naar een kleinere woning, daarvoor had ik haar beloofd te beginnen met het opruimen van al het papierwerk, folders, catalogussen en heel veel nummers van Railhobby en Miba.

De folders en catalogussen zijn voor 2/3 klaar, woensdag over een week is het weer "oud papier" en gaat het laatste 1/3, de Railbobby's en Miba's moet ik eerst sorteren en dan kijken of er, o.a. onder jullie, belangstelling voor is, het zijn van de Railhobby jaargangen die terug gaan tot in de 80 jaren van de vorige eeuw.

Waarom hier mee door gaan, daar zijn twee redenen voor:

een man, een man, een woord, een woord

voorbereiden op een zeker komende toekomstige beslissing: blijf ik hier wonen in dit te grote huis met zijn grote tuin of ga ik naar een appartement of, heel lux, naar een appartement in een "residentie" met zoveel verzorging als ik wil (betalen)?

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1403 Gepost op: 6 januari 2021, 13:16:54 »
Waarom hier mee door gaan, daar zijn twee redenen voor:
een man, een man, een woord, een woord
Op zich is het natuurlijk prima dat jullie samen hebben afgesproken om naar een andere en kleinere woning om te zien. En ik kan me ook voorstellen dat in je dramatisch veranderde situatie een kleinere woning een nog grotere rol speelt. Maar ik denk dat die toekomstplannen nu vooral om jezelf moeten gaan. Dat klinkt misschien cru, maar persoonlijk denk ik dat oude afspraken zijn komen te vervallen en dat het nu vooral om jezelf gaat.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1404 Gepost op: 6 januari 2021, 20:00:31 »
Ik vind het goed dat je in ieder geval afleiding vind in de modelbouw en opruimen hoort daar ook bij.
Ik hoop dat je eventuele nieuwe ruimte wel een mooie grote hobbykamer heeft, toch fascinerend wat je allemaal bouwt.
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1405 Gepost op: 6 januari 2021, 23:39:58 »
Beste Wim,

Dank je wel, de oude afspraak is natuurlijk vervallen, maar het voelt goed aan om deze toch nog uit te voeren, mede omdat het toch een keer moet gebeuren.......

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"
The following users thanked this post: Wim Corduwener

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1406 Gepost op: 6 april 2021, 23:01:49 »
De treinen hebben weer eens gereden, dat ging eigenlijk veel beter als ik verwacht had, weinig gestotter door vuil e.d. (stilstand is vervuiling meestal), bij het stoppen bleek de rode railbus niet aan te komen, inderdaad stond stil voor het blok van bestemming.

Van de baan gehaald, geïnspecteerd en tot de conclusie gekomen dat het metalen veertje dat de verbinding vormt tussen de sleper en de elektronica naar binnen was gedrukt en op de één of andere manier vast zat.

Na demonteren van alles uit de motorwagen, moet ik denk ik concluderen dat het metalen veertje warm is geweest (waardoor?) en vast geplakt zat in het kunststoffen houdertje, er uit gepeuterde en vervangen door een koperen veertje, kwartiertje gereden, het lijkt weer goed, maar voor een definitieve conclusie moet er toch wat langer gereden worden.

Nee, de bouw blijft nog een poosje stilliggen, ik ben nog steeds met andere zaken bezig, zo moet ik beginnen met het inspecteren en opruimen van de hobbyzolder van wijlen mijn echtgenote, de naaimachine en toebehoren zijn al toegezegd, maar er zijn ook nog twee schuifkasten onder het schuine dak....

Op mijn hobbyvliering (boven mijn hobbyzolder) staan een aantal dozen met vele jaargangen van de Railhobby en de Miba, deze zijn inmiddels te koop, minimum prijs: afhalen (krijg je ook een demo-tje op de baan.

Voor diegenen die dat nog niet weten: de baan staat komende uitgave in de Railhobby.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1407 Gepost op: 8 april 2021, 10:46:08 »
Voor diegenen die dat nog niet weten: de baan staat komende uitgave in de Railhobby.

Alvast gefeliciteerd Anne ... da's niet niks. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1408 Gepost op: 8 april 2021, 11:14:19 »
Dat is zeker leuk, ga zodra het artikel is verschenen gelijk het blad halen, altijd leuk om het later nog eens terug te lezen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1409 Gepost op: 4 mei 2021, 23:12:26 »
Vraag me niet wat de verandering in "mindset" is, maar ik ben weer wat aan het doen.....

de muren zitten nu vast aan de toren





Eerst kijken wat er nog meer aan moet gebeuren, maar dat na het huishouden morgen: was opvouwen en stofzuigen en na de pedicure en fysiotherapeut, ja, ja, je wordt niet lui van in je eentje leven.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1410 Gepost op: 10 mei 2021, 12:09:08 »
Weer wat verder met de toren, omdat ik de muren links en rechts gewisseld heb, klopt de schuine kant het dak van de ene muur niet, "omgeknipt/geveild", de houten onderbouw gemonteerd en het dak daar weer op gezet, alleen later zag ik pas dat de dakkanten verschillend in maat zijn, dus de houten onderbouw ook, aan de binnenkant steken nu de spanten onder het dak uit en aan de buitenkant niet.







Jammer, maar je ziet er toch niet echt veel van.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1411 Gepost op: 17 mei 2021, 22:27:18 »
Donderdag komt een MSG-er kijken hoe de baan is en de treinen rijden, dus maar eens uitgebreid gaan rijden:

de V36 doppellok begon te "weigeren" met volop stampende MAK diesel, duwtje en hij spoot weg, typisch geval van volgelopen spleten tussen de lamellen van het anker, nieuw anker gestoken en de oude in de wasbenzine gelegd.

de blauwe railbus stopte op een plaats waarvan ik weet dat dat komt door gebrek aan massa als de massaverbinding met de stuurstand wagen verbroken is, open gemaakt en ja hoor, het veertje naar de één van de twee assen zat vast in de bus, het lijkt er een beetje op dat dat veertje uitzet door de stroom die er door loopt, ik heb nog veertjes genoeg, maar toch maar eens gaan "broeden" op een manier om het veertje te ontlasten van stroomdoorvoer.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline jerry

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 506
  • Thanked: 9 times
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1412 Gepost op: 18 mei 2021, 23:03:26 »
Dat hadden de dapol rail reinigers ook
Daar had ik een stukje decoderdraad door de veer heen om de as gewikkeld,en de andere zijde aan de (hier dus) massa

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1413 Gepost op: 18 mei 2021, 23:15:26 »
Ik heb het gat waar het veertje in zit met een halve millimeter opgeruimd, de boel weer gemonteerd en het werkt weer, als het nu weer gebeurt, dan ga ik een messing busje in het gat zetten en daar het veertje in doen, ik denk dat dat dan afdoende is.

Ik heb dit wel eens meer gelezen, het valt niet erg op omdat de stuurstand wagon nog één massa wiel heeft.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1414 Gepost op: 21 mei 2021, 23:07:13 »
De toren met de muurtjes is klaar





En op ongeveer de plek waar hij komt, de stadplaat heb ik naar voren geschoven





Om de lege ruimtes op de vullen, denk ik een Faller draaimolen te kopen, verder bij gelegenheid (iedere dag regen) beginnen met het experimenteren met hoogtes in de stad.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1415 Gepost op: 25 mei 2021, 23:28:51 »
Vandaag begonnen met het aanbrengen van wat hoogteverschillen in de stad



Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1416 Gepost op: 31 juli 2021, 23:23:52 »
Nee, geen bouwnieuws, het is zomerseizoen en er zijn wat andere zaken die mijn aandacht nodig hebben.

Wel nieuws: ik had de drukproef van "mijn" artikel in de Railhobby hier willen plaatsen maar dat mag niet van Railhobby, de foto's wel (maar die komen van dit topic af), maar de tekst niet.

Omdat ik geen enkele "voeling" heb met de tuin en het huishouden mij ook geen "vreugde schenkt" ben ik een financieel haalbaarheidsonderzoek begonnen voor een verhuizing naar https://molenwijck.com/, een begrotelijke zaak, maar wellicht haalbaar als ik niet heel oud word......., in ieder geval is er al wel een makelaar langs geweest voor een waardebepaling van deze stapel stenen, dat kan best eens 475.000 Euro zijn en dat voor iets wat ik in 1988 gekocht heb voor minder als 200.000 gulden...

Als alles door gaat, dan komt het huis te koop en als er iemand is die 475.000 wil betalen krijgt er ook mijn baan met alle toebehoren bij en dat op 10 km fietsafstand van modelspoorwinkel voorheen WSUM in Waalwijk.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1417 Gepost op: 1 augustus 2021, 12:06:58 »
…als er iemand is die 475.000 wil betalen krijgt er ook mijn baan met alle toebehoren bij…
Poeh, dat is een hele stap. Dat huis verkopen zal -zeker in deze tijd- wel lukken. Maar ik ben er nog niet zo zeker van of een aspirant koper ook een modelspoorder is.
Misschien moet je het anders omdraaien: “Modelspoorbaan te koop met huis!”  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1418 Gepost op: 1 augustus 2021, 20:37:43 »
Ow, betekent dat dat je stopt met de modelspoorhobby of ga je in afgeslankte vorm verder?

In ieder geval veel succes met de verkoop en de verhuizing.

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1419 Gepost op: 2 augustus 2021, 00:06:43 »
Beste Jack,

Ik blijf in ieder geval lid van de MSG/Den Bosch, de rest moet blijken, voorlopig lig ik meer dan een jaar achter met het lezen van de Miba.

In mijn zeevaarttijd was ik vaak3 maanden achter elkaar thuis, toen heb ik o.a. het houten scheeps bouwpakket van de "Norske Lowe" gebouwd, wellicht ga ik iets doen met zo'n heel groot Faller bouwpakket.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1420 Gepost op: 17 augustus 2021, 21:09:54 »
Omdat ik over iets meer dan 2 weken bezoek ga krijgen uit het Utrechtse, vanmorgen de "boel" maar weer eens aan geslingerd, de overgrote meerderheid reed, 17 stuks, maar één bleef stil staan, de BR 94.5 stoomlok.

Na een korte analyse denk ik dat er, ondanks flink bewegen van de Esu decoder in de 21 MTC connector, geen rijspanning komt uit de decoder, ik kan de motor/aandrijving bewegen via het vliegwiel en de sounds/verlichting doet het ook, wat wel een "signaal" kan zijn is dat de condens kranen in de sound worden opengezet, maar dat nadat die weer dicht gaan, ik geen stoomslagen hoor, ook werken de rem geluiden.

Morgen nog eens proberen met de sounds uit, wellicht zit er iets dwars in de combinatie stoomslagen/rijden.

Verder begint het er sterk op te lijken dat ik "mij terug ga trekken" in Residentie Molenwijck in Loon op Zand, ik ben in huis, en dan specifiek op "haar" hobbyzolder, al flink aan het ruimen, dus ik zal vanzelf een keer aan mijn hobbyzolder toekomen, vanmorgen heb ik ook besloten om niets nieuws meer op mijn baan te beginnen, wat ga ik doen met de baan, dat weet ik nog niet, ik heb 2 voorstellen gedaan aan de club....

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1421 Gepost op: 18 augustus 2021, 18:48:18 »
…ik heb 2 voorstellen gedaan aan de club....
Uhhh… welke twee voorstellen?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1422 Gepost op: 18 augustus 2021, 23:07:07 »
Beste Wim,

Het is ongeveer net als de formatie: dat blijft nog even tussen de club en mij....

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1423 Gepost op: 8 januari 2022, 23:49:48 »
Een bekend spreekwoord luidt: "de kogel is door de kerk", bij mij is de kogel nog niet door de kerk, maar wel onderweg en de kans dat hij onderweg nog wordt tegengehouden door één of andere pilaar is niet heel erg groot, dus een verhuizing naar een veel kleiner appartement is echt in zicht.

Ik ben al een tijdje bezig om overtollige spullen, vergaard in meer dan 30 jaar, op te ruimen, zo staan er nu een stuk of 7 dekbedden  en veel beddengoed klaar om te verhuizen naar Twiddus, de kringloop winkel voor Waalwijk, Loon op Zand en Heusden.

Dus nu komt het moment dichterbij dat ik ook mijn zolder moet gaan "opruimen", ik ben in overleg met mijn club of er een groep leden zou zijn die het een interessant project zou vinden om een eigenlijk niet demontabele baan zo netjes mogelijk "op te breken" en hem in het clubgebouw weer op te bouwen en te restaureren.

Maar ik had daar al geen goede hoop op, de 2 verdiepingen bij de MSG/Den Bosch staan eigenlijk al helemaal vol, goed dan optie 2, al het rijdende materieel en de bruikbare scenery gaat als erfenis van lid Anne naar de club, de club heeft nooit rijdend materieel gehad, was een te grote aanslag op de begroting, dan zal de club het nu wel hebben.

Wat dan resteert is een partij Märklin K-Rails, wat sinds 1980 intensief gebruikt is, waaraan gezaagd en geverfd is, gesoldeerd is, wat vastgeplakt is en waar ballast aan zit en dus voor de handel en de club geen waarde heeft, als dat zo is dan gaat het in de oude metalen container in beheer bij een broer van wijlen mijn echtgenote, t.b.v. de kerk in Aalburg.

Nee, ik heb hier absoluut geen hartzeer van, het valt bij mij in de categorie "niet terug kijken, gepasseerd station", dat had ik ook toen ik de professionele scheepvaart in 1978 gedag moest zeggen, toen ik mijn 10 meter zeilboot in 2005 gedag moest zeggen en toen ik in 2009 afscheid moest nemen van de mooiste baan in mijn leven: de verkoop van de aandrijfmotoren en generatorsets aan de Nederlandse Yachtbouw (zie b.v. https://nos.nl/artikel/2412359-superjacht-loopt-door-hoog-water-vast-op-spoorbrug-bij-den-bosch).

Ik zal hier nog wel verslag doen van de ontmanteling, daarna eindigt dit topic, mocht er iemand zijn die wel wat ziet in de demontage van de hele baan om hem weer te gebruiken of in de partij Märklin K-Rails als boven omschreven, dan hoor ik dat nog wel.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline henkiehenk

  • Verkeerleider
  • *****
  • Berichten: 403
  • Thanked: 10 times
  • Geslacht: Man
    • onze baan en materiaal
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #1424 Gepost op: 9 januari 2022, 09:19:25 »
Heel verhaal maar klopt niet achterom kijken en je heb er de plezier van gehad , en de mooie herinneringen.
De tijd die toen was is niet meer ,
Ik ook als oud zeevarende boordwertuigkundige mooie herinneringen,.
In wat voor merk deden jullie van motoren ,,,

Zelf na verhuizen nu de baan weer op bouwen en anders zo houd je vernieuwde ideen ,
Gisteren de frame voor de tafel gebeuwd ,,gedeelte .
Zal er een topic over gaan maken , .
Gr henk
twee rail ,roco flieschmann ,
jaren 60 70 ,,fantasie baan naar vakantie belevenissen
Intellybox sound en omgeving geluiden op de baan
SHM Stoomtram Hoorn Medemblik medewerker werkplaats en chef trein
machinist bij de NS standplaats Alkmaar