Auteur Topic: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig was als met ....  (gelezen 588434 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Riny

  • Gast
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #25 Gepost op: 20 mei 2011, 13:35:29 »
Anne,

Hier geldt,................................gepaste stilte. :o

Ook wil ik je een compliment geven dat, buitenom het vogelperspectief, je vanaf een statief werkt met je videocamera.
Dit geeft rustige beelden waardoor men ook de gelegenheid heeft details te zien.


Nu ik nog eens....................... :'(
Maar mijn tijd komt ook wel weer om het een en ander te laten zien.

Nogmaals, complimenten voor je gepresteerd werk, zowel de mooie modelbaan als de filmtechniek.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #26 Gepost op: 20 mei 2011, 14:22:02 »
Dank u, dank u, ik heb geen statief maar ik probeer steeds een stationaire opnameplaats te zoeken, er zijn er een paar gemaakt waarbij de camera wel rustte op iets maar waarbij ik hem wel beet moest houden, gelukkig regelde Ra* het verkeer.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #27 Gepost op: 20 mei 2011, 22:30:15 »
Beste Anne,

Ongelofelijk mooi. Met bewondering bekijk ik de beelden ?n de filmpjes.Ik ben ook benieuwd naar je banenplan.
Is die ergens te bekijken of heb je geen plan gemaakt?
Maar............ de beelden hier zijn echt een lust voor het oog.

Met groet, Roel  ;)

Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #28 Gepost op: 21 mei 2011, 22:20:10 »
Beste Roel,

Als je "googled" zoals onder omschreven vind je mijn bouwtopic en daar op pagina 1 het baanplan waarvan mijn baanplan afgeleid is.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #29 Gepost op: 17 oktober 2011, 23:50:41 »
Tijd om weer eens wat verslag te gaan doen, na 3 weken op een camping in Zuid-Tirol te hebben gestaan, zie http://www.campingmals.it/nl/webcam.php

Na weer eens een dag of twee gemorreld te hebben aan de M?rklin ondervloeraandrijvingen, ja ik heb de eindschakelaars er uit, besloten dat dat toch te moeizaam voor mij is geworden, ik word minder jong en heb reuma.

Dus maar eens een Viessmann aandrijving met ingebouwde decoder gekocht, vrij snel geleerd hoe je hem moet instellen, tip: als je het adres twee keer achter elkaar wilt veranderen, dan niet alleen de baanspanning er af halen maar ook even de stekker uit het stopcontact, dus de centrale even helemaal dood maken.

Ik wilde de aandrijving op een kruiswissel proberen, maar dat gaat niet, de aandrijving is langer als het resterende rechte stuk van de wissel, dus hij past niet, dan maar op een normale wissel, gaat ook moeilijk als er een wisselstraat is.

Voor de resultaten zie het filmpje
<a href="" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win"></a>


Mijn conclusie: het principe is goed, de montage is niet altijd te doen, maar het geluid is veel te hard, dan liever de M?rklin aandrijvingen rechtstreeks monteren, de klikken zijn wel luid maar kort.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

GGoos

  • Gast
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #30 Gepost op: 18 oktober 2011, 08:22:35 »
Heel mooi :) Wat is het artikelnummer van die Viessmann decoder?

Piet

  • Gast
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #31 Gepost op: 18 oktober 2011, 10:24:37 »
Inderdaad wat een herrie, joh!
Dan zijn die originele M?rklins wel wat discreter.
Van deze dingen winnen alleen de Conrad motoren het, als het om herrie gaat.

Ik denk dat het Artikelnummer: 4554 verkoopprijs 39,95

Fabrikant:   Viessmann
Art. no.   4554
EAN:   4026602045542
Spoor   Alle  
Stroomsysteem   Alle
Produktlinie:   DIGITAL 2
Kompatibilit?t   DCC
Kompatibilit?t   Motorola
H?he   5,5 mm

 
grt Piet.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #32 Gepost op: 18 oktober 2011, 10:52:04 »
Dank je wel Piet, die zijn het, vanwege het geluid ga ik ook niet naar de Conrad motoren, alhoewel daar nog wel wat op te winnen valt door de voedingsspanning regelbaar te maken met een oude M?rklin trafo.

Ja, ik weet het, met servo's gaat het veel beter, maar dan zit ik ook aan de onderkant te "pielen" en dat gaat me niet goed meer af.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Piet

  • Gast
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #33 Gepost op: 18 oktober 2011, 12:28:22 »
Dank je wel Piet, die zijn het, vanwege het geluid ga ik ook niet naar de Conrad motoren, alhoewel daar nog wel wat op te winnen valt door de voedingsspanning regelbaar te maken met een oude M?rklin trafo.
Dat laatste is ook maar betrekkelijk hoor.
Als ik de mijne op 12 volt heb staan is het geluid(lawaai) veel minder. Maar ook de trekkracht.
En soms wil er dan nog wel eens een wissel niet volledig omlopen.
Met alle gevolgen van dien.

Ja, ik weet het, met servo's gat het veel beter, maar dan zit ik ook aan de onderkant te "pielen" en dat gaat me niet goed meer af.
Ik ben zelf ook niet al te best ter been, zeg maar half invalide(hernia).
Maar voor mijn schaduw station ga ik werken met servo's en bowdenkabels.
Dan hoeven de servo's niet onder tafel maar die komen dan gegroepeerd rond de decoder op een centraleplaats te staan ergens op de tafel.
En met een bowdenkapel net als in de RC modelbouw wordt de servo beweging heel precies door de kabel naar de wissel gebracht.
Op de hoofdbaan komen ze onder het blad (dat wordt opklapbaar) dat is ook weer makkelijker werken.

grt Piet.

bob

  • Gast
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #34 Gepost op: 18 oktober 2011, 12:50:07 »
Ja, ik weet het, met servo's gat het veel beter, maar dan zit ik ook aan de onderkant te "pielen" en dat gaat me niet goed meer af.

Ik zag laatst deze foto, je moet maar op het idee komen  ;) enne kan je volgens mij ook nog onbeschaamd een tukkie doen  ;D ;D


Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #35 Gepost op: 18 oktober 2011, 15:59:51 »
Bij mijn club in Den Bosch hebben we twee van deze stoelen, maar dan nog met wieltjes er onder......

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

bob

  • Gast
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #36 Gepost op: 19 oktober 2011, 00:30:50 »
Bij mijn club in Den Bosch hebben we twee van deze stoelen, maar dan nog met wieltjes er onder......

Ik moet je eerlijk zeggen 'ik was zelf niet op het idee gekomen'!

GGoos

  • Gast
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #37 Gepost op: 20 oktober 2011, 11:27:05 »

Ik denk dat het Artikelnummer: 4554 verkoopprijs 39,95

Fabrikant:   Viessmann
Art. no.   4554


Thanks! Wel een heel mooi ding!


Piet

  • Gast
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #38 Gepost op: 20 oktober 2011, 14:44:16 »
Wel een heel mooi ding!
Ja maar erg luidruchtig.
En ook heel goed aan de prijs.
Als je bij Conrad (die met M?rklin niet echt goedkoop is), 4 wissel aandrijvingen koopt en ??n k83 ben je ongeveer 102 Euro kwijt.
4 van deze kosten je bijna 160 Euro. tel uit je winst.
En voor die 50 Euro kruip ik wel even onder de baan, hoeveel moeite me dat ook kost.

grt Piet.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #39 Gepost op: 7 november 2011, 22:12:33 »
Even een berichtje, ik heb wat gedaan, maar het ligt weer stil: Eurospoor, Railware Seminar, Raptor op bezoek met een firmware update (de eerste sinds 2009 en nog geen eens echt nodig!) en een 3-tal nieuwe software uitbreidingen die ik moet testen, daarnaast ook nog bezig te denken over de renovatie van de benedenverdieping van ons huis en het dak van de schuur.

De loopbrug staat nu definitief



Naast de loopbrug staat een bloemenbak



De boerderij staat op zijn plaats, e.e.a. is aangesmeerd, ik moet nog wat proberen de naad wat weg te werken.



Over het testen van de uitbreidingen zal ik nog wel eens wat schrijven, er zit wat interessants bij voor sound-rijders.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Riny

  • Gast
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #40 Gepost op: 8 november 2011, 10:45:52 »
Beste Anne,

Al heb je het druk mat andere zaken, dit ziet er toch goed en leuk uit voor zover het gereed is.
Drukte,.............. Ik weet er alles van. ;)

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #41 Gepost op: 27 november 2011, 23:13:22 »
Zo, de nodige werkzaamheden voor de MSG en voor Raptor zijn achter de rug, dus pak ik mijn "eigen" werk maar weer eens op:

Er wordt op Darligen een zak pepernoten getransporteerd....



Het stootblok voor het kopspoor is in aanbouw



De bus en taxi zijn gearriveerd en ook komt er wat "leven".



Het spoor naar de mijn is verroest, langs het spoor zijn bomen en begroeiing gekomen, de Br 64 test of de begroeiing niet te dicht bij het spoor komt en bij de mijn zijn nu een paar voertuigen.



Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Riny

  • Gast
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #42 Gepost op: 28 november 2011, 07:33:30 »
Beste Anne,

Ziet er allemaal goed verzorgd uit.

Wat de begroeiing betreft, je weet dat er vuur- vonken uit stomers kunnen komen en dus brandgevaar op kan leveren wanneer bomen en struiken te dicht bij het spoor staan.
Informeer maar eens bij de SGB in Goes.
Zij hebben langs het spoor wel eens een brandje gehad door deze oorzaak. ;)

GGoos

  • Gast
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #43 Gepost op: 28 november 2011, 10:02:52 »
Heel strakke afwerking! Super!  :o

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #44 Gepost op: 30 november 2011, 23:07:42 »
De "stopblokheuvel" is begrast en er zijn wat bankjes neergezet.



Op de laadplaats bij de mijn zijn ook wat kolen gemorst, overigens moet alles nog een zwarte en grijze "krijt" stofbeurt krijgen.



Vorig jaar november ben ik met de beide Silberberg Streckes van de MSG/Den Bosch naar de Modelbahn Ausstellung in Keulen geweest, de nieuwe Strecke was rijklaar (onderstel, rijplaten en de electra), echter het automatisch rijden moest nog in de Raptor gezet worden.

Dat heb ik tijdens de beurs gedaan, het duurde wel 3 maal zo lang als normaal door de vele vragen die beantwoord moesten worden, altijd interessant zo'n baan in opbouw.

Door een klein, maar essentieel invoerfoutje (wissel rechtdoor i.p.v. afbuigend) reed mijn Br 64 pardoes de baan af en tuimelde een dikke meter naar beneden, tekenend voor de M?rklin degelijkheid is dat de lok nog gewoon reed, er misten wat onderdelen, we hebben alles teruggevonden, behalve de bovenrand van de kolenbak, eigenlijk heel raar, het is een groot onderdeel.

Eindelijk heb ik nu de tijd genomen om dit euvel te repareren, uit mijn "modelschepen" tijd (een jaar of 35 geleden) heb ik nog wat latjes overgehouden, zie ook de spoorwegovergangen en de perronrand van Zindelstein, van deze latjes heb ik nu een bodem gemaakt met opstaande rand, nu nog even vullen met kolen en het hout nog wat zwarter maken.



Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #45 Gepost op: 5 december 2011, 23:22:43 »
De mijn is inmiddels bemand, (de meeste mensen zitten natuurlijk onder de grond)



Bij de kerk geeft de plaatselijke muziekvereniging een aubade voor een bruidspaar, intussen wacht een groep familieleden hen op, er is nu ook een meiboom en daaronder zit een echtpaar.



De bankjes in het dorp zijn nu ook in gebruik.



Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #46 Gepost op: 6 december 2011, 00:04:28 »
...... en zo is de rust in het dorp wedergekeerd.
Leuke update weer.
Vooral de Preiseraars doen het goed.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #47 Gepost op: 6 december 2011, 16:54:11 »
Vroeger waren het inderdaad Preiseraars, nu kijk ik meer naar wat ik kan vinden, ik wil ze toch eerst even zien, dus het wordt kijken in Rijswijk en Houten, ik heb nog een paar bankzitters nodig bij het station, wat gewone mensen in het dorp en een bemanning/bepaarding bij de smederij (Faller heeft een mooi setje, denk ik).

Verder: de bouw van het huis vordert, tenminste het makkelijkste deel is klaar, vensters, glas en deuren, nu begonnen met de gordijnen, daarna de verduistering en dan begint het moeilijkere deel, de hoeken netjes krijgen.



Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #48 Gepost op: 14 december 2011, 23:05:00 »
Een kleine update (de club en Raptor houden me weer goed bezig)

de bouw van het huis vordert, de onderbouw is klaar, behalve de lichtisolatie in de hoeken, de boven wanden zijn voorzien van de gordijnen en ik ben begonnen met de lichtisolatie



een technisch klusje tussendoor, de connector voor de S88 vervangen door een fatsoenlijk stekkertje, mijn oude Edits S88 melders maken het me iets makkelijker, slechts 5 draden i.p.v. 6.



Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #49 Gepost op: 18 december 2011, 22:50:55 »
De voortgang van afgelopen vrijdag:

Het rangeerspoor wordt vastgelegd



De laatste gevel van de bovenbouw komt op zijn plaats, ook met de hoeklichtisolatie is begonnen, is niet al te makkelijk omdat er twee ramen echt in de hoek zitten



De lichtisolatie van de onderbouw is klaar, behalve dan de overgang naar de bovenbouw



De plaats waar het huis komt te staan is "uitgegraven"



De vorderingen van vandaag:

Demontabel lampvoetje gemaakt en lampje geplaatst



De electrische aansluiting van het lampje



De twee laatste hoeken van de bovenbouw zijn ook ge?soleerd en dus kan de bovenbouw op de onderbouw gemonteerd worden, links van het huis zie je ook het lichtisolerende "plafond" liggen, de volgende stap.



De V36 Doppellok brengt een kolenwagentje onder de laadinstallatie van de mijn.



Gisteren alvast een aankoop gedaan t.b.v. het laatste deel van het middenstuk, naast de kolenhandel moeten nog wat opslagruimtes voor de houtzagerij, dus twee simpele "lattenschuren" van Faller gekocht.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"