Het dak van de Schillerstrasse is compleet.

Vandaag is onze 3-Rail Forum "collega" Haradigi op bezoek geweest.
Na op het 3-Rail Forum weer eens de fout gemaakt te hebben om onze hobby in het algemeen wat positiever te laten benaderen door sommige collega's (moet ik nooit meer doen, het zal mijn tijd wel duren), vandaag wat anders positiefs gedaan, een evolutie:
mijn trouwste en frequentste fans en bezoekers zijn mijn tweeling buurjongens van een jaar of 7, dat doen ze al een paar jaar en je ziet de normale evolutie:
een paar jaar waren ze vol bewondering over al die treinen die allemaal, voor hun, kris-kras over de baan rijden.
vorig jaar hoorde ik al een kreet: "alweer die rode trein", dus het kris-kras begon er af te gaan.
dit jaar herhaalde zich dat en ze begonnen in folders te bladeren.
twee keer één van de twee hoofdsporen vrij gemaakt, een tweede Raptor aangesloten, twee loks op het vrije hoofdspoor gezet en de broeders laten rijden.
maar ze weten nog niet echt wat ze doen, o.a. ook op de snelheidsknop drukken en dat levert natuurlijk "gevaar" op.
ik heb nog een partijtje M-rails, 2 loks, wagons en 2 trafo's gekregen van een oud-collega, materiaal wat al vaak mishandeld is en ook niet echt kapot kan.
dus vandaag begonnen met het gaan laten rijden met dit materiaal, als ze het door hebben, dan kunnen ze weer terug komen naar boven en proberen we het weer opnieuw.

Het is natuurlijk altijd de vraag of de modeltreinhobby blijft, straks komen de computerspelletjes, het mobiele spul, de meisjes (of jongens), huisje, boompje, beestje en dan?
Morgen even de twee loks schoonmaken en nieuwe borsteltjes inzetten, want dat zal in 40-45 jaar niet gebeurd zijn.
Groet, Anne W