Auteur Topic: wegen maken  (gelezen 3565 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

edwinb77

  • Gast
wegen maken
« Gepost op: 5 januari 2015, 10:41:09 »
Goedemorgen,

Afgelopen zaterdag een nieuw huisje erbij gehaald en heb nu een oude kolenmijn en een kolen fabriekje.

Hier wil ik een kleine scenery van maken en heb al veel lopen speuren op het internet hoe bijv wegen te maken.

Gezien het de stijl 1921-1945 is wil ik geen strakke wegen maken zoals we die nu kennen. Ik krijg bij veel sceneries de indruk dat de wegen geschilderd zijn (grijsachtig) klopt dit en hoe moet ik deze techniek toepassen? Moet dit rechtstreeks op de ondergrond, of is het beter eerst een grasmat te kopen, die op een plaat te plakken en daarbovenop wegen te gaan beschilderen.
Het idee van mij en mijn vrouw is om 25x25 of 50x50 houten plaatjes te gebruiken zodat we het makkelijk kunnen verplaatsen daar waar nodig.

Alvast bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groet,

Edwin

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: wegen maken
« Reactie #1 Gepost op: 5 januari 2015, 19:31:14 »
Edwin,

de periode die jij wil bouwen, moet je werken met kinderkopjes. Grijs schilderen geeft meer effect van asfalt en dat is niet van die periode.
Kinderkopjes kun je het mooiste maken met DAS klei, en dan stempelen. Hier op het forum is daar wel wat over te vinden
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Wilster

  • Gast
Re: wegen maken
« Reactie #2 Gepost op: 8 januari 2015, 12:54:37 »
Of basaltkegels als je tijdperk zich rond het Eiffel-gebied afspeelt. Die zijn vaak wat groter dan je doorsnee kinderkopjes. In bijvoorbeeld Monschau of Franken kom je dit soms tegen. Maar dan met name op trappen enzovoort.