Onderhoud, reparatie en ombouwtechniek > Faller Car System (FCS)

Ombouw Busch Mercedes 0 3500

(1/10) > >>

GéJé:
Na lang wachten kwam hij vandaag dan toch eindelijk binnen. Mijn FCS bus


Deze bus gaat als donor dienen voor een bus die beter in periode II past. Deze Mercedes 0 3500


Ook maar even een plaatje van zijn grote broer.


Ik kon toch niet langer wachten. Mijn handen jeukte om aan dit project te beginnen. De  donorbus wordt dus maar meteen gedemonteerd.



Meteen is duidelijk dat het één en ander niet in de Mercedes gaat passen. Het verschil tussen het chassis van de moderne touringcar en de klassieke Mercedes is nogal groot.


De accu's passen er in ieder geval niet in. Ik moet dus op zoek naar kleinere accu's.


Ook het maatverschil tussen de wielen veroorzaakt problemen. De wielen van de touringcar passen niet in de wielkasten van de Mercedes.


Ondanks dit gaat toch de zaag in het chassis van de bus.


En vervolgens ook in de bodem van de Mercedes. Daar zaag ik een uitsparing in voor de achteras met motorbehuizing.


Beetje passen en meten, vijlen en schuren en dan kan het in elkaar geplakt worden.



Wordt vervolgt,

Gert-Jan

Wim Corduwener:
Nog geen dag in huis en daar heeft-ie de boel alweer gesloopt!  ;D

GéJé:
Ik heb er bijna een maand op moeten wachten Wim,
Ik moest toch ergens mijn agressie op kwijt.  >:(

Gert-Jan 

Rob Bosman:
@Wim Corduwener  net kleine kinderen krijgen ze een cadeautje maken ze het gelijk kapot  >:( >:( >:(

Pierre:
Aah ... zo herkenbaar bezig ;D Ik kan me indenken dat je gelijk bent begonnen Gert-Jan. Ik heb er ook altijd moeite mee om een project te laten liggen als je het idee en de materialen in huis hebt. Bij de Daf kwam ik ook in de problemen met de AAA-accu's en heb gekozen voor een SOLDEER BATTERIJ van 3,6 volt. Een heel betaalbare batterij en deze laat zich prima laden met de 3,2 volt FCS lader maar is een stuk kleiner van formaat. Als deze te hoog is (komt misschien voor de ramen) zijn er nog veel meer maten en modellen te krijgen. Alle andere losse onderdelen (zoals b.v. losse wielen) zijn HIER verkrijgbaar. Succes man ... ik ga je vol aandacht volgen met dit project. En nog even een veer :) ... je bent een verdraaid nette werker.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie