Auteur Topic: maken van struikjes en bosjes  (gelezen 1176 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

edwinb77

  • Gast
maken van struikjes en bosjes
« Gepost op: 7 oktober 2014, 21:01:11 »
Hallo,

Ik ben begonnen met het bouwen van de Bistro Winter Garten van het merk Faller en had nogal wat problemen met het maken van de struikjes die tegen de gevels geplakt moeten worden evenals de plantjes die binnen opgezet moeten worden.

Heeft iemand daar een truukje voor om dit knap te doen? Het groene spul wat bijgeleverd is is nogal korrelig en krijg daar niet goed een knap stuk uit.

Mvg, Edwin

Offline patje

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 180
  • Geslacht: Man
Re: maken van struikjes en bosjes
« Reactie #1 Gepost op: 7 oktober 2014, 21:09:27 »
Hoi Edwin,

Het zijn inderdaad grove korrels (fijn gehakte sponsjes denk ik) wat erbij zit. Als je hier op het forum gaat rondkijken staan er her en der wel draadjes met tips over het maken van struiken, bomen, enz. Denk dat je daar wel wat uit kan halen.

Toch zou je de korrels wel in bloembakjes kunnen gebruiken. Gewoon wat lijm erin en dan een bolletje van dat spul erin doen. Als het droog is valt er nog wel wat af, maar het grotendeel zal toch blijven zitten hoor.

Succes ermee.

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: maken van struikjes en bosjes
« Reactie #2 Gepost op: 7 oktober 2014, 21:30:45 »
Hallo Edwin,

Dat is een leuk gebouwtje dat je aan het maken bent. Daar willen we hier natuurlijk wel foto's van zien.  :D
Om klimop te maken, maak ik eerst ranken van ijzerdraad. Die verf ik bruin en daarna laat ik hobbylijm langs deze ranken lopen om de vlokken aan te brengen. Begin met een laag donker groene vlokken en breng daar overheen nog een laag lichtgroene vlokken aan. Dit is het resultaat.

Als je de vlokken die bij het bouwpakket zitten te grof vindt kan je ze in een keuken blender wel fijner malen. 

succes met de bouw, groeten, Gert-Jan

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: maken van struikjes en bosjes
« Reactie #3 Gepost op: 8 oktober 2014, 12:19:34 »
Er is in de handel genoeg spul om lekker veel groen langs gevels te laten groeien.
Die 'sponsjes' kun je wel gebruiken in bloembakken, maar niet voor groen tegen de gevels.
De foto van Gert-Jan laat je een goed voorbeeld zien.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.