Auteur Topic: het experiment - oefenen met scenery  (gelezen 2275 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wouter

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 80
  • Geslacht: Man
het experiment - oefenen met scenery
« Gepost op: 2 augustus 2014, 13:44:36 »

aloha, leuk dat je komt gluren in dit topic!

zoals eerder aangegeven in het planning gedeelte, zal ik slechts een klein deel van de baan die ik later wil gaan bouwen alvast gaan opbouwen. het doel: oefenen met scenery, uitvinden welk gereedschap ik fijn vind en welke materialen ik het fijnst vind werken voor mijzelf.

het is een tijd stil geweest, ivm vakantie drukte op mijn werk. iedereen wil immers met een goede auto op vakantie.. nadeel is wel dat ik veel overwerk en hierdoor helemaal gebroken ben in de avond en al het huishoudelijke werk in het weekend moet..

genoeg gekletst, over tot de eerste foto's! we begonnen met enkel een bak te maken, en hier planken overheen te leggen. van alleen de kale plaat heb ik helaas geen foto's, maar iedereen weet wel hoe een gladde plank eruit ziet :P :P daarna werd het lage gedeelte neergelegd, en vervolgens de verhoging aan de rechterzijde gezaagd:














nu wordt de volgende uitdaging om het zooitje netjes af te werken! ik ga hier zsm een begin mee maken maar eerst wacht de supermarkt op een bezoekje, de koelkast heeft honger en moet gevuld worden  ;D ;D
2 rail gelijkstroom fleischmann, nu nog analoog. diversiteit in rollend materiaal, tijdperk nog onbekend.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: het experiment - oefenen met scenery
« Reactie #1 Gepost op: 2 augustus 2014, 14:31:55 »
Dit is een heel mooi begin Wouter. Nu snel een beetje de kneepjes onder de knie krijgen. Hoe meer je probeert hoe beter het gaat. Ik blijf je volgen. Top ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: het experiment - oefenen met scenery
« Reactie #2 Gepost op: 2 augustus 2014, 15:24:04 »
Begin is er.
Nu langzaam afwerken. Blijf je zeker volgen.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.