Onderhoud, reparatie en ombouwtechniek > Auto's, wagons, rijtuigen en ander rollend materieel

Van Gend & Loos modellen.

(1/10) > >>

Pierre:
De loods op mijn treinbaan wil ik ombouwen naar een Van Gend & Loos loods. Daar horen natuurlijk ook wat passende voertuigen bij. Nou vind ik de voertuigen nogal aan de dure kant en dat heb ik er eigenlijk niet voor over. Dus ga ik zelf wat proberen in elkaar te knutselen. Wel weer een uitdaging.

Ik wil beginnen met het moeilijkste voertuig en dat is een oude Daf trekker. Een zestreper. Als basis gebruik ik een simpel modelletje wat ik heb aangeschaft op de beurs in Houten. Bij de ingang staat altijd een verkoper die voor weinig simpele (ik denk oostblok) modellen verkoopt. Hier wil ik eens wat mee proberen.

Op internet pik ik een paar voorbeelden van een Artitec trekker. Dit is een beetje wat het moet worden. Het zal geen kloon worden maar dat hoeft ook niet. Als ik er maar tevreden mee ben.



Eerst maar een even de hele handel uit elkaar. Ik begin maar met het moeilijkste en dat is de cabine.





Hup … de zaag er in en …



Verwerken tot hapklare brokken.



De achterkant er weer tegenaan plakken en de cabine is een stuk smaller. Ik zal nog een beetje aan de slag moeten met een vijl en een schuurpapiertje maar het begin is er.



Ook de neus wordt niet gespaard en daar gaat ook de zaag in.



Ik maak twee wigjes om de neus zijn schuine stand te geven en lijm deze vast.





Ook de raamspijlen knip ik los en zet deze weer vast onder een hoek. Nu kan de hele handel mooi drogen.




Wordt vervolgd .....

Roel:
 :o :o :o :o lieve hemel Pierre, dit wordt wel een heel bijzonder projectje, wat zeg ik, project.
Zoals jij het brengt is het net alsof het maar 'even' gedaan wordt. Maar hier gaat wel een hoop denkwerk aan vooraf, vermoed ik.
En dat heb je al eerder gezegd, je denkt altijd een paar stappen vooruit. Je weet dan precies waar je heen wil.
Maar het blijft opmerkelijke foto's om te zien dat zomaar de zaag in een cabine wordt gezet. En ...... heel nauwkeurig.
Ik vind het weer leuk om dit te volgen.

Pierre:
Nou Roel ... je moet het niet mooier maken dan het is hoor. Ik heb wel bedacht wat ik wilde maken maar nog niet precies hoe. Ik zaag en dan kijk ik wel hoe het er uit komt. ;D

Wim Corduwener:
Ik zeg gewoon even niks.  :o

Pierre:

--- Citaat van: Wim Corduwener op 27 juli 2014, 11:54:40 ---Ik zeg gewoon even niks.  :o

--- Einde van citaat ---

Je mag best praten hoor Wim. ;D

Ik heb ook een setje van drie Commertjes van Marktplaats te pakken. Ze worden deze week naar me opgestuurd. Als het goed is zit er ook een Van Gend & Loos modelletje bij. Dan heb ik gelijk de goede kleur.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie