Auteur Topic: Piko G 62042  (gelezen 12943 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Piko G 62042
« Gepost op: 14 maart 2014, 15:21:38 »
Ben de laatste tijd nogal bezig met het zoeken naar de wat grotere schalen en toen stuitte ik op het volgende setje:
Piko G 62042 Lokschuppen Rosenbach

Best een leuk setje op schaal G (1:26 -> 1:29). Nou ja, setje? Het pakketje meet wel eventjes 50 x 29 cm en is 35 cm hoog.
Bij Conrad kost-ie € 159,-
Wat ik me dan wèl afvraag: waarom is dit zo ontzettend duur en is het niet veel leuker en goedkoper om zo'n ding zelf in elkaar te bouwen?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Piko G 62042
« Reactie #1 Gepost op: 14 maart 2014, 15:51:42 »
Mooi gebouw!  maar €159,- is inderdaad nogal prijzig!  :o
Lijkt me een heel leuk project als je dit van karton, vuurpijlstokken en roerhoutjes (en voor een fractie van de prijs.) Zelf gaat bouwen.  :D

Groeten, Gert-Jan


Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Piko G 62042
« Reactie #2 Gepost op: 14 maart 2014, 17:29:44 »
Ik denk dat Pierre zoiets gaat bouwen voor zijn nieuwe LGB-passie. En inderdaad met karton, vuurpijlstokken en lolliestokjes.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Piko G 62042
« Reactie #3 Gepost op: 14 maart 2014, 17:35:46 »
Waarom zo duur?? tsja ik denk ontwikkel kosten en een relatief kleine afname, t.o.v. de gangbare maten.
Maar die schaal leent zich ook perfect om zelf te bouwen, en zeker weten dat je dan veel goedkoper uit ben.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Piko G 62042
« Reactie #4 Gepost op: 14 maart 2014, 17:45:32 »
Ik denk dat Pierre zoiets gaat bouwen voor zijn nieuwe LGB-passie. En inderdaad met karton, vuurpijlstokken en lolliestokjes.

Zo iets moet het inderdaad wel gaan worden Wim. Ik weet alleen nog niet of het steen of hout gaat worden. Maar in ieder geval zelfbouw.  ;D Buiten dat het veel te duur is geeft het vele malen meer voldoening als je het zelf maakt.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Piko G 62042
« Reactie #5 Gepost op: 14 maart 2014, 19:27:00 »
Komt inderdaad, de prijs dan, vanwege de kleine markt ervoor. En als je kijkt wat ze doen op grootspoor forums met waettering enzo is dat ook om je vingers bij af te likken, omdat het groter is kan je veel verder gaan met verouderen enzo.

Hans
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Piko G 62042
« Reactie #6 Gepost op: 14 maart 2014, 21:38:13 »
Ik weet alleen nog niet of het steen of hout gaat worden. Maar in ieder geval zelfbouw.
Ik heb nog wel stenen liggen en volgens mij zijn die dezelfde schaal. Nooit genoeg voor een hele loods, maar wél om onderaan een paar lagen te leggen en daarboven kun je dan verder gaan met hout.
Er bestaan trouwens ook baksteen-mallen van rubber in jouw schaal. Ik heb daar ooit een heel poppenhuis mee gemaakt.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Piko G 62042
« Reactie #7 Gepost op: 14 maart 2014, 22:00:14 »
Ik moet er nog eens even over nadenken Wim. Ik ben ook van die steen mallen tegen gekomen en heb er serieus over nagedacht maar weet het nog niet. Misschien een combinatie van een (vuurpijlen) houtconstructie met steentjes er tussen. Soort vakwerk. Maar dat kan ook met klei.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Piko G 62042
« Reactie #8 Gepost op: 15 maart 2014, 00:19:21 »
Daar heb je een punt. Een baksteen-malletje en je knalt er een gele muur in.  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Piko G 62042
« Reactie #9 Gepost op: 15 maart 2014, 09:42:23 »
Daar heb je een punt. Een baksteen-malletje en je knalt er een gele muur in.  :D

Moet die muur echt geel worden? Of was het al laat toen je dit bericht schreef en zitten de g en de h te dicht naast elkaar op je toetsenbord?  :D :P

Groet Gert-Jan

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Piko G 62042
« Reactie #10 Gepost op: 15 maart 2014, 18:11:40 »
Nee, dat is mijn iPad... die corrigeert terwijl je tikt en als je niet snel genoeg bent dan maakt-ie van hele een gele. Ben ik nog blij dat-ie er geen i tussen zet.  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Piko G 62042
« Reactie #11 Gepost op: 15 maart 2014, 21:57:56 »
Tja ... dan heb je een gelei muur 8)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Piko G 62042
« Reactie #12 Gepost op: 15 maart 2014, 22:37:41 »
Grapjurk!  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Piko G 62042
« Reactie #13 Gepost op: 15 maart 2014, 22:53:31 »
LOL :D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.