Onderhoud, reparatie en ombouwtechniek > Mechanische techniek

Waar dient dit knopje voor?

(1/4) > >>

GéJé:
Hallo allemaal,

Onder al mijn (Fleischmann) locomotieven zit een knopje waarvan ik niet kan achterhalen waarvoor het dient.


Het knopje zit nergens op aangesloten.  Maar het zit daar toch niet voor niets?  ::)
Ik vraag me dit al langere tijd af dus ik ben er op gaan letten en volgens mij zit het alleen onder de stoomlocomotieven.
Het moet toch een doel hebben. Is er iemand die mij kan vertellen waarvoor het dient?

Groeten, Gert-Jan 

Roel:
Gert Jan, ik zou het echt niet weten. Maar gegarandeerd dat er straks mensen komen die het wel weten.
Succes.

Rick:
Dit heb ik me nu ook altijd al af ziten vragen, wat dit knopje onder de Fleischmann doet. Dus ook wel heel benieuwd naar het antwoord

Johan:
Beste Gert-Jan,

Ik heb vorig jaar een HAMO stoomloc gekocht van Marklin en ook onder deze loc zat betreffend knopje. Volgens mij was dit knopje verbonden met de min. Aangezien ik een 3rail rijder ben, heb ik dat niet kunnen testen en heb ik het verwijderd ten voordele van het aanbrengen van een sleper. Weet je misschien of het inderdaad verbonden is met de min?

Groet,
Johan

Pierre:
Wat je zegt klopt denk ik Johan. ik heb eens bij een paar locs gekeken en het knopje is verbonden met het chassis van de losjes. Ik heb overigens ook een eloc waar het onder zit. Ik heb me eens laten vertellen dat je met dit knopje een contact kan bedienen tussen de rails om bv een wissel om te zetten of zo. Ik weet niet echt of het waar is maar het klinkt aannemelijk. :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie