Wederom een warme dag, maar wel eentje om lekker in de tuin met huisjes bezig te kunnen zijn. Vandaag wilde ik een hoekpand in elkaar gaan zetten, wat ik gisteren al van een kleurtje had voorzien. Een sportzaak met leuke etalages. Die etalages had ik gisteren al in elkaar gezet. Gaat er leuk uitzien als er straks licht brandt.

Toen ik vanochtend aan de kozijntjes wilde beginnen, was het wel even opletten. Die dingen zijn in N-spoor niet groot en er zat wel degelijk wat verschil tussen.

Maar zo goed en kwaad als het in deze hitte ging, kregen alle kozijntjes uiteindelijk de juiste plaats. Ja, ik had er aanvankelijk toch twee op een verkeerde plek gemonteerd, maar ondanks het snelle drogen wist ik dit nog te corrigeren. Na een beetje plakwerk stonden de etalages en twee gevels. Een mooi gebouw voor naast het koffiehuis annex de kroeg. Okay, in Hookyville komen ze niet naast elkaar te staan, maar wel vlak in de buurt.

Enfin, we gingen weer door, uiteraard onderbroken door koele drankjes en lekkere vruchtenbowl. Je moet het jezelf ook niet te moeilijk maken. In de bouw is het al zwaar weer, maar de aannemer in Hookyville kan nog lekker zijn gang gaan. En ja hoor, daar stonden opeens alle gevels en zelfs het binnenwerk - het masker - was al geplaatst. Dat was nog wel even een werkje, maar door het masker op sommige plekken vast te zetten, zie je daadwerkelijk gordijntjes voor de ramen. Een aantal ramen is aan de binnenzijde van het masker afgeplakt om te voorkomen dat alle ramen verlicht zijn als het donker wordt. Zie daar Sporthaus Kuhn, al heb ik een vaag idee dat ze hier ook decoders leveren.

De aannemer was niet vermurwen. Het personeel wenste hitteverlof, maar er bestaat alleen vorstverlet voor aannemer Heinrich. Dus doorwerken mannen! Het dak moet er op en ook de schoorstenen moeten geplaatst worden. Trappetjes bij de ingang mogen we laten zitten. Ondertussen had ik van de bodemplaat de stoepen weggesneden. Straks komt er immers ??n soort stoep in Hookyville en die stoepen lopen tegen de onderkant van de huizen aan. Dan heb je niet het idee dat een huis zomaar op een stoep is neergezet, maar dat de stoep deel uitmaakt van de locatie van het huis. Maar dat wordt straks bij de aanleg van de stad wel duidelijk. Het Sporthaus in bijna definitieve vorm dan maar.

Mvg,
Martin