Auteur Topic: De bouw van Hookyville  (gelezen 440408 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #900 Gepost op: 29 april 2020, 10:35:02 »
Een tijdje terug schreef ik hier dat ik het stickie met alle gegevens van mijn baan in Koploper kwijt was. Puur toevallig kwam ik het stickje gisteren tegen. Dat krijg je met wat opruimwoede. Even gestoeid om het weer up te loaden naar Koploper, want daar liep ik wel wat updates achter, maar het is met een hulplijntje wel gelukt. Ik moet wel zeggen dat ik er nagenoeg helemaal uit ben, want als je naar het hieronder staande overzicht van de zichtbare baan kijkt, dan zijn blok 46 en blok 47 niet aangegeven, terwijl deze wel ingevoerd zijn. Wat daar de oorzaak van is, daar ben ik nog niet uit. Aan de andere kant zit rijden via de laptop er voorlopig toch nog niet in, want aan de ene kant ben ik nog volop aan het bouwen en aan de andere kant zullen de rails grondig schoongemaakt moeten worden voor er überhaupt weer gereden kan worden.

Hieronder dan toch nog even het plaatje.

Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #901 Gepost op: 30 april 2020, 15:55:56 »
In de afgelopen dagen heb ik weer wat nieuwe aanwinsten mogen ontvangen.

Uit Engeland kwamen diverse bosjes en stukjes gras. Prima prijsje. Per zakje 117 stuks en alleen dat setje van drie soorten, daar zijn het er maar 108. Prijs varieerde van 4 tot 5 pond. Vorige week donderdagavond besteld en gisteren kwamen ze al binnen. Even twee (helaas wat spiegelende) foto's.





Bij Sjaak's Hobbyshop had ik ook nog een bestelling geplaatst en die kon ik gisteren in Voorhout afhalen. Zakje met twee tunnelportalen, twee zakjes met bankjes en reclameborden voor op de perrons, een speciale zijkniptang, Vallejo verf set met kwasten en een doosje met fabrieksarbeiders.



Ik kan weer aan de slag als ik met het opruimen van de zolder klaar ben.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #902 Gepost op: 30 april 2020, 17:23:24 »
Mooie spulletjes, Martin.
En uit de zolder opruiming komt ook nog h0 spullenboel, zag ik   ;)

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #903 Gepost op: 30 april 2020, 18:30:19 »
Lekker spul weer Martin. Prima verf ook. We gaan zien wat je er allemaal voor moois van gaat maken. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #904 Gepost op: 30 april 2020, 18:47:05 »
Zeker mooie aanwinsten Martin, die grassen zien er best uit en de doos met Vallejo daar ben ik wel jaloers op, ben gelijk al gaan zoeken want mijn voorraad kan wel wat aanvulling krijgen. Heerlijke verf, beetje verdunnen met ruitensproeiervloeistof (gebruik een pipetje) dan smeert het lekker goed uit en droogt het mooi strak op. Kwastjes na gebruik goed schoonmaken, vooral de hals van de penseel moet je goed schoonmaken want daar blijft nog weleens wat verf in zitten.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #905 Gepost op: 30 april 2020, 20:45:53 »
Mooie aanwinsten Martin, veel plezier er mee!

Groet, Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #906 Gepost op: 30 april 2020, 21:24:27 »
Jij bent voorlopig weer onder de pannen  :)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #907 Gepost op: 11 januari 2022, 12:25:32 »
Zo, mijn draadje is aardig onder het stof geraakt. Gelijk mijn modelbaan Hookyville. Echt in geen tijden iets aan gedaan. Voor de kerst kwamen ook alle dozen met kerstversiering naar beneden en dat gaf nog meer stof en chaos. Gelukkig hebben we tegenwoordig een garagebox gehuurd en daar zijn alle kerstspullen nu opgeslagen. Nu wordt het eerst tijd om de zolderkamer weer netjes en georganiseerd te krijgen, want als je onderstaande foto's bekijkt, snap je wel waarom ik er niet veel mee bezig ben. Nog even los van alle zakelijke opdrachten natuurlijk, want die vragen ook veel tijd.





Hopelijk kan ik weer eens wat aan de baan gaan doen. Zo niet, ach, als ik met pensioen ga (over meer dan 10 jaar) staat alles er ook nog.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #908 Gepost op: 11 januari 2022, 17:16:59 »
Ik vind eigenlijk dat het nog wel meevalt Martin. Het zijn allemaal grote dingen die je kan stapelen of aan de kant schuiven. (of gewoon weg) Ik ben in mijn eigen kamertje erger gewend. 8) Ik ben wel heel erg benieuwd hoe je baan er nu bij staat.

Maar op je draadje zit inderdaad wel een beetje stof. Uche .. De laatste post was van 30 april 2020. Foei toch. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #909 Gepost op: 11 januari 2022, 18:26:39 »
Bekend tafereeltje  ;D Je hebt ook al een aardige prijzenkast bij elkaar zie ik  8)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #910 Gepost op: 12 januari 2022, 11:10:35 »
Komt goed Pierre. Ga een dezer dagen die bakken stapelen en eens wat stofzuigen. Maar voor je het weet is het weer druk qua werk en gebeurt er weer niks. Toen ik de baan aan het bouwen was, had ik weinig werk. Zo ron 2010. Twee jaar terug was er de eerste lockdown en lag al mijn werk een maandje stil. Daarna trok het snel weer aan en is het punt gekomen dat ik geen nieuwe klanten meer aan kan nemen. Heb er gewoon geen tijd voor. Heb me nu voorgenomen om een paar keer per week een uurtje naar boven te gaan. Helaas ben ik wel wat technische informatie kwijtgeraakt doordat mijn externe schijf er twee jaar terug mee ophield. Ledjes en weerstandjes en dergelijke is weer helemaal weggegleden.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #911 Gepost op: 12 januari 2022, 16:23:28 »
Een beetje bijlezen links en rechts en dan komt het weer helemaal goed Martin. En dik in het werk zitten is alleen maar goed. Als je heel veel tijd over hebt voor je hobby dan klopt er ergens iets niet. (of je bent met pensioen  8) )
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #912 Gepost op: 25 maart 2024, 13:39:16 »
Het is hier lange tijd stil geweest. Te veel zakelijke opdrachten en misschien nog wel meer sportieve aangelegenheden. Maar zodra ik de zolder eens goed opgeruimd heb, wil ik toch weer wat gaan doen met de baan. Rails stofvrij schoonmaken, zodat er weer een trein kan rijden. Dat zal wel enige tijd in beslag nemen. Er zullen hier en daar draadjes los zitten en ik zal weer diep moeten graven om de werking van het besturingsapparaat weer door te krijgen. Het zal wel handmatig rijden worden, want de oude laptop is niet meer en daar stond het hele Koploper-verhaal op. Dat staat nog wel op de desktop, maar goed, eerst rijden en eens verder gaan met de scenery in de afneembare stad. Daarvoor zal ik ook nog een keer naar Lochem afreizen, voor zover ik mijn wensen niet al voor mijn verjaardag (Tweede Paasdag, 1 april) krijg. Ik verwacht er niet veel van, zeker niet gezien de vertraging met de uitlevering van de online bestelde zaken. Zodra ik weer eens een stapje verder ben, meld ik me wel weer.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #913 Gepost op: 25 maart 2024, 18:32:20 »
Dat zijn weer snode plannen Martin.
Alvast een fijne verjaardag gewenst.

ps. de link naar de website werkt niet meer.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #914 Gepost op: 25 maart 2024, 20:32:58 »
Thanks Tom. Link uit mijn handtekening is verwijderd.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.