@Kees: die stukjes bij de spiraal kan ik niet zo plaatsen aangezien het spoor achterlangs iets lager ligt dan de spiraal.
Hier dan nog even de foto's.
Foto 1: Hier zie je het klosje aan de grote tafel.

Foto 2: Het klosje is niet goed zichtbaar, maar dat is ongeveer waar ik de waterpas heb gelegd. Hier zie je dus ook waar het boogdeel moet komen, parallel aan de spiraalsporen en ongeveer boven het lager gelegen spoor.

Foto 3: Ik heb nog wat poten over die dezelfde hoogte hebben als de grote tafel. Stel nu dat ik hier dezelfde dikte mdf aanhoud als op de tafel (ik meen 15 mm en dat heb ik dus nog), dan zou ik met twee poten en een klosje aan de muur net naast de spiraal en een pootje van 30 cm dat naast de spiraal komt te staan een vierkant stuk mdf kunnen aanbrengen. Het strookje van 75 cm is wel nodig, maar na de strook gaan we dan weer door op een goed ondersteund plaatje mdf.

Wat zeggen jullie van dat laatste plan? Ik zou dan de zijkant kunnen dichten met een afneembare plaat, zodat ik ook bij het onderste spoor kan komen. In dit geval hoef ik ook niks aan de muur te bevestigen want die alu strip loopt dan van het ene klosje naar de andere klos.
NB: Is dus niet juist, want er zit toch nog een klosje aan de muur.
Mvg,
Martin