Er zijn weer nieuwe aanwinsten, dit keer ben ik voor het rij veilig gegaan en heb ik o.a. wat seinen aangeschaft.
Setje daglichtseinen waarvan 4 stuks uitrijseinen (4013) en 2 blokseinen (4011).
De aanschafwaarde lag beduidend onder de originele terwijl het allemaal dezelfde seinen zijn van Viessmann, ook voorzien van de nodige weerstanden.
Het enige verschil, deze zitten niet in een origineel doosje, maar ja dat gooi je toch weg.
Voor wie nog steeds denkt dat het kopen op een beurs als Houten niet de moeite waard is, de originele prijs zou uitkomen op 109 euro en ik was net geen 60 euro kwijt, dus mijn entree er dubbel en dwars uit.
Daglichtseinen
Voorsein (mechanisch)
Van Digira*ls was er nog maar net een nieuwe schakeldecoder uit, daarmee zijn 8 wissels te bedienen, of 8 daglichtseinen met 2 leds of 4 met meerdere leds. Ook voor een hele redelijke prijs zodat het beveiligen van de baan ook een beetje betaalbaar blijft.
Schakeldecoder
Zo rond lopend zie je dan nog wel eens wat leuke dingetjes, ik was verder op dit moment niet zo zeer op zoek naar iets speciaals.
Toch viel mijn oog op een paar leuke lantaarnpaaltjes, tenminste ik vond ze leuk en ook de prijs was leuk, 1,50 euro p.stuk.
Heb ze alle 10 meegenomen, was die man ze kwijt en ik vind er wel een plekje voor.
Lantaarnpalen

En om nog wat meer kleur op mijn baantje aan te brengen zoals bijv. een stuk heide voor de schapen heb ik er nog maar wat zakjes gekleurd strooisel aangeschaft.
Strooisel
O ja, om dan ook de prijs van dit kleurenpallet niet te vergeten, 5 zakjes voor 10 euro maar dan heb je ook een leuk pallet kleuren van paars tot roze en een zakje wit.
Ook deze keer vielen mij de prijzen mee, natuurlijk kom je dingen tegen waarvan je denkt "hoe durven ze het er nog voor te vragen" maar ja daarvoor is het ook een beurs.
Het is behalve het entreekaartje verder niet verplicht om er iets te kopen.
Met de seinen ben ik wel helemaal happy, zo wordt mijn baan tenminste digitaal beveiligd :roll: gek want mijn nieuwe auto is gewoon weer analoog