Onderhoud, reparatie en ombouwtechniek > Algemene Tips & Trucs

Hoe we van een vliegenmepper een grasmaster maken

(1/6) > >>

iTom:
Het is weer tijd voor de zo gehate muggen en dus zie je overal el.vliegenmeppers te koop.
Ideaal om die om te bouwen tot een grasmaster.
Niks nieuws, gewoon weer even naar voren gehaald en zelf alvast een voorraadje gemaakt om in de wintermaanden de deelnemers van de sceneryworkshops mee te laten werken.

De gebruikte materialen zoals de vliegenmepper en het zeefje komen bij de Blokker vandaan.
Kosten nog geen 4 euro.



Schroef de deksels van de houder los en zorg wel dat je de schroefjes weer kan gebruiken en kijk uit dat het gele knopje niet per ongeluk in de prullebak valt.



Maak het gedeelte met het gaas los van de houder.



Vervolgens haal je voorzichtig de gaasgedeeltes los van elkaar.



Knip het (rode) draadje los van het middelste stukje gaas en de-soldeer dat eventueel van het prinplaatje.





De andere 2 draadje knippen we ook los.



Dan gebruiken we het racketgedeelte waar het gaas in zat als boormal.





Even kijken of het goed past.



Alle ballen verzamelen (leg alles bij elkaar)



Gedeelte van het zeefje vertinnen, daar moet je wel even goed bakken, ik had mijn soldeerstation op 450 grdn staan.



Dan de 2 draadjes welke van de buitense plaatjes gaas afkomen aan elkaar en aan het zeefje solderen.







Nieuwe draad voor de massa aan de print solderen.



Gelijk even het ledje testen en daarna kijken of er een vonk is.







Als het ledje brand en we hebben een vonk getest kan de boel worden dicht gemaakt.
Met een wasknijper en een drupje 10secondelijm even de zaak vast zetten.



Gele knopje op zijn plaats en dan de boel dichtschroeven.



Aan het massadraadje een krokodilklemmetje solderen.



Tot slot gaan we er nog een voorraadbus op maken.
Van een lege pot gel maken we een passende voorraadbus.
Eerst even schoonmaken en alle stickers er af halen.





Ook het gedeelte aan de binnenkant van het deksel gaat er uit, zo hebben we een voorraadbus die optimaal statisch zal zijn.



Met een paar druppels 10 sec lijm even de bus vastzetten.





Om de boel goed vast te zetten lijmen we de bus extra vast met 2 comp.lijm of met epoxy.



Om optimaal de vezels te kunnen schieten maken we de bollekant van het zeefje zo plat mogelijk en daarmee is de grasmaster gereed om mooie grasvelden te mee maken.




Wim Corduwener:
Fantastisch mooi Tom.
En nu? De GrasMaster vullen met gras en dan? Klinkt wat dom maar ik heb geen flauw benul hoe je dan het gras op de plek krijgt.  :o

iTom:
Dat verhaal ga ik nog vertellen.

stafmarklin:
Weeral een fijn idee en veel goedkoper dan die van Noch. We weten weeral wat doen. Bedankt Tom.

Wim Corduwener:

--- Citaat van: Tom op  1 juli 2013, 18:26:26 ---Dat verhaal ga ik nog vertellen.

--- Einde van citaat ---
Daar hoopte ik al op!  :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie