Producten in de Spotlight > Faller

S-Baan stadsbrug

<< < (2/5) > >>

Antal:
Ik twijfel enorm om dit te kopen want ik weet niet hoe je dit mooi natuurgetrouw verder af kan werken. Je ziet dat de twee eindstukken opeens stoppen en ik zou niet weten hoe je dit alles in combinatie met een Nederlandse spoordijk netjes kan verwerken.
Heeft iemand idee?n of tips hiervoor?

Groetjes,

Antal

iTom:
Dit is typisch Duits, denk dat je hier geen Nederlandse spoordijk op moet gaan aansluiten.
Ik was pas in Hamburg en daar kom je veel van dit soort stations tegen.
De S-bahn loopt daat ook door heel de stad bovengronds, soms gaat de S-bahn rakelings langs de huizen.

Wim Corduwener:

--- Citaat van: Tom op 28 mei 2013, 15:48:20 ---Dit is typisch Duits, denk dat je hier geen Nederlandse spoordijk op moet gaan aansluiten.
Ik was pas in Hamburg en daar kom je veel van dit soort stations tegen.
De S-bahn loopt daat ook door heel de stad bovengronds, soms gaat de S-bahn rakelings langs de huizen.

--- Einde van citaat ---
Ik ben het graag eens met Tom, maar nu even niet.  :) Er zijn in Nederland zat verhoogde sporen waar onder de bogen, onder de spoorbaan werkplaatsen, winkels en garages zijn gehuisvest. Pierre heeft zoiets ook op z?n baan. Als je op Google zoekt: "tussen de bogen Amsterdam" en je klikt op afbeeldingen dat vind je heel treffende voorbeelden.
Niet alleen in Berlijn (waar het S-bahn heet), maar ook in Nederland zijn erg veel stedelijke gebieden waar de sporen zijn verhoogd. Kijk maar naar Deventer en Haarlem. Die spoordijken bestaan binnen de bebouwing uit gemetselde viaducten, met daaronder vaak bogen en gaan buiten de bebouwing over in verhoogde spoordijken.
Volgens mij zijn deze Faller pakketten perfect aan te sluiten op soortgelijke bogen. De grote uitdaging is in dit verhaal wel om een station te vinden dat zodanig is aangepast en verbouwd, dat het aansluit bij zo?n verhoogde spoordijk.

iTom:
Wim, je hoeft het niet met me eens te zijn maar wij hebben hier in Nederland niet dit type, zoals afgebeeld is echt Duits.
Kijk naar het verschil o.a. ook bij het Hofpleinspoor, dat is toch echt heel anders dan wat de Duitsers bouwen met veel stalen constructie's en in Nederland worden meestal gemetselde en beton gestorte constructie's gebouwd.

Antal:
Exact Wim het doet mij denken aan Amsterdam Muiderpoort maar wat ik dan mis is een juist station om te gebruiken en alles in elkaar over te laten lopen.
Nu is het zo dat ik niet alles kan nabootsen en ik ook graag mijn fantasie in mijn treinbaan wil laten vloeien. Een beetje van mezelf en een beetje van Amsterdam om het zo te noemen.. :)
In ieder geval ik ga eens verder zoeken en eens kijken wat er met dit plus het bijpassende station mogelijk is. :-)

Groetjes,

Antal

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie