Onderhoud, reparatie en ombouwtechniek > Reparatie, aanpassen, bewerken, reinigen van rijtuigen en wagons

Stoom/Werklocje

(1/6) > >>

Pierre:
Van mijn buurman 'n slooplocje gekregen voor n-spoor. Het onderstel van dit kleine stoomlocje ga ik gebruiken en een miniprojectje mee starten. Ik heb voor mijn kolenspoortje twee diesellocjes maar liever heb ik hier ook een stoomlocje. Dat ga ik hiervan maken. Het begint al met een klein probleempje en dat is ?. Een motortje wat niet loopt !Eerst heb ik het onderstel schoongemaakt en het motortje voorzien van nieuwe koolborstels. Daarna een drupje olie en het is klaar voor een testritje. Werkt weer uitstekend. Vervolgens trek ik uit de rommelbak twee lockappen. E?n van een TT loc voor de (niet zo grote) ketel en een niet zo heel fraaie Anna kap voor het machinistenhuis.

Met deze spulletjes ben ik een beetje aan het zagen en plakken gegaan. De foto?s spreken voor zich.

















Het kapje om te kijken of het past (en een foto) even op het onderstel gezet.




Wordt vervolgd ..... ;)

GéJé:
Ik zit hier zo :o naar te kijken.
Ziet er perfect uit.
Ben ook zeer benieuwd naar het vervolg.

Groeten, G?J

Wim Corduwener:
Fantastisch! Het motortje zie je ook haast niet zitten in de stuurstand.
Ik zou die N-koppelingen er lekker aan laten zitten. Fleischmann heeft vrij simpele kiepwagentjes in N-spoor, als je daar de buffers afhaalt dan zijn het prima H0e mijnwagentjes.
Ziet er grandioos uit... persoonlijk zou ik alleen een kleinere zaag gebruiken.  :)

iTom:
Dat ziet er toch weer geweldig uit.
Je bent ook een alles kunner.
Ik denk dat het straks een leuk miniproject zal worden, kijk er nu al naar uit.

iTom:
Ik weet dat vele rommelbakjes hebben maar mocht je nu toevallig iets nodig hebben wat er net niet in ligt kijk dan hier eens, kwam het bij toeval tegen.

ONDERDELEN

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie