Auteur Topic: van m rail naar c rail  (gelezen 2229 keer)

Guido

• Gast
van m rail naar c rail
« Gepost op: 10 februari 2013, 18:04:54 »
Beste forum leden,

In december ben ik weer begonnen met mijn Marklin M baan.
Heerlijk analoog. Dat wil ik graag zo houden. (in ieder geval voorlopig).

Maar nu overweeg ik toch ernstig om over te stappen naar C rail ook omdat ik dan mijn analoge loks kan blijven gebruiken.
Ik vrees dat een overstap naar K rails niet iets te lastig is voor mij. Ik ben een echte hobbyist.
Ik weet dat er zgn overgangsrails bestaan (van m naar c)
Mijn vraag welke van de andere onderdelen van m rail verzameling kan ik blijven gebruiken?

De seinen 7039 en 7040, de trafo 6647, de schakelkastjes 7072?

Zijn er nadelen aan c rail (naast de prijs tov M rails).

Ik hoor graag van jullie.

Hartelijke groet
Guido

Zijn er forumleden die deze overstap gemaakt hebben en zo ja wat zijn jullie ervaringen?

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:van m rail naar c rail
« Reactie #1 Gepost op: 10 februari 2013, 18:36:05 »
De seinen, trafo en schakelkastjes kan je gewoon blijven gebruiken.
Alleen begrijp ik deze zin niet helemaal

Ik vrees dat een overstap naar K rails niet iets te lastig is voor mij. Ik ben een echte hobbyist.

Wil je nu overstappen naar C-rails of naar K-rails
ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Guido

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 10 februari 2013, 18:40:48 »
Sorry voor de verwarring.

Ik wil overstappen naar c rails.
En als ik de seinen trafo en schakelkastjes kan blijven gebruiken bespaar ik enorm op de kosten. (dacht ik).
Zijn er nog nadelen van c rails?
Guido

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
« Reactie #3 Gepost op: 10 februari 2013, 18:49:39 »
Er kleven overal nadelen aan.
Ik zou wel oppassen met de aanschaf van C-rail.