Onderhoud, reparatie en ombouwtechniek > Reparatie, aanpassen, bewerken, reinigen van rijtuigen en wagons

Jubileum uitgave

(1/4) > >>

Wim Corduwener:
Alweer een tijdje terug kocht ik via Marktplaats een complete Fleischmann-set, waaronder onderstaande zilverkleurige jubileumwagon.

Leuk zo'n jubileumuitgave, maar ik heb er ?cht helemaal niks mee. Bovendien heeft deze wagon nooit in het echt zo rond gereden.
Mijn vraag is: zijn er slimmerikken die een manier weten om die logo's op een mooie manier te verwijderen? Ik had zelf al bedacht er met zilververf overheen te schilderen, maar de kans is groot dat mijn verf n?t weer anders is dan de verf op de wagon. En op zich is er op deze wagon niks aan te merken, dus ik wil het graag netjes doen.

Rick:
Het is inderdaad best wel een mooie wagon. Zeker jammer van die reklame. Volgens mij is de beste oplossing, om hem in de oven reiniger te zetten, en daarna helemaal over te spuiten.
Nadeel is dat hij dan helemaal schoon is, dus alle verf en decals er af. Ook degen die je wil behouden. Maar ook die kun je wel weer ergens vinden.

Anne W:
Beste Wim,

Je zou hem ook te koop kunnen zetten, er is nog wel eens vraag naar dit soort specialiteiten, pas was er op BNLS een vraag naar een wagon met het Flm 125 jaar jubileum.

Groet, Anne W

Wim Corduwener:

--- Citaat van: rvdk65 op  1 januari 2013, 21:05:08 ---Het is inderdaad best wel een mooie wagon. Zeker jammer van die reklame. Volgens mij is de beste oplossing, om hem in de oven reiniger te zetten, en daarna helemaal over te spuiten.
Nadeel is dat hij dan helemaal schoon is, dus alle verf en decals er af. Ook degen die je wil behouden. Maar ook die kun je wel weer ergens vinden.

--- Einde van citaat ---
Ovenreiniger, heb je daar ervaring mee?! Is er niet een meer subtiel middel?
Volgens mij is het logo aangebracht met getamponeerde verf. Een decal zou je er met lauw water ook weer af moeten kunnen halen.

--- Citaat van: Anne W op  1 januari 2013, 21:32:27 ---Je zou hem ook te koop kunnen zetten, er is nog wel eens vraag naar dit soort specialiteiten, pas was er op BNLS een vraag naar een wagon met het Flm 125 jaar jubileum.

--- Einde van citaat ---
Dat is inderdaad ook een mogelijkheid, dan vang ik er tussen de 19 en 39 euro voor. Het is wel geld, maar ik vind het eigenlijk leuker om te proberen of ik het logo eraf kan krijgen en 'm dan eventueel te weatheren.

Rick:
Wim,

ik heb het zelf wel eens gedaan. Al de verf lost op in de ovenreiniger, en het tast het model niet aan.
zie deze http://www.nproject.org/nl/modelspoor-scenery/verf-verwijderen-met-ovenreiniger.html

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie