Auteur Topic: Larix bomen maken  (gelezen 3063 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HansV

  • Gast
Larix bomen maken
« Gepost op: 8 december 2012, 10:07:10 »
Voor het herfstlandschap op mijn RhB baan heb ik nogal wat Larix bomen in hun gouden (gele) hefstkleuren nodig. Mijn enkele honderden dennenbomen maak ik zelf met de bekende methode (vezels in gewikkelde draadstammen). Voor loofbomen is genoeg basismateriaal te vinden.
Maar dat lijkt niet op Larix. Heeft iemand een goed idee om die ruwe vertakkingen te maken, zodanig dat die daarna met geel strooisel een herfstlarix worden?
 

Frans

  • Gast
Re:Larix bomen maken
« Reactie #1 Gepost op: 8 december 2012, 11:38:05 »
De larix heeft meestal alleen aan het uiteinde van de tak nog groen of in jouw geval geel zitten.
Doe gewoon de takken en stam maken zoals je gewend ben.
Maak de takken bruin wat je nodig hebt is 12mm vezels(kleur maakt niet uit) van onderaf aanbrengen dan met wat drijfgas de vezels voorzichtig naar beneden blazen dan bruin spuiten.
Van onder af je goudkleurige vezels aanbrengen klaar.

HansV

  • Gast
Re:Larix bomen maken
« Reactie #2 Gepost op: 8 december 2012, 11:46:57 »
Tja. Ik maak dennebomen op de bekende manier door vezels te verdelen tussen dubbbel ijzerdraad en dat in elkaar te draaien. Voor dennen vind ik dat goed genoeg. Maar daarbij zijn de takken regelmatig verdeeld en krijgen de takken geen zijtakken. Bovendien is de den zo dicht 'benaald' dat je uitlopers van takken niet echt ziet.
Een larix is lang niet zo regelmatig, en de takken met zijtakken zijn veel meer open. Het gaat mij om die grove vertakte structuur.