Vandaag heb ik alle mogelijke oplossingen en moeilijkheden nog eens op een rij gezet.
Een daarvan was: doe niets, de trein boemelt er wel gewoon over heen.
Dat geldt zeker voor de langere locomotieven met twee stroom afnemende draaistellen. En zelfs voor een kleinere loc, tenminste als de te overbruggen afstand niet te groot is. Nameten leverde als langste dood stuk een 30 mm op. Dat is maar een paar millimeter langer dan de as-stand bij mijn kleinste loc.

Behalve bij het Rocoline wissel met de buiten liggende tongen. Bij dat wissel moet zelfs 75 mm worden overbrugd en dan gevolgd door de 75 mm van het andere puntstuk. Zonder passende schakeling wordt dat niks dus.

Daar helpt zelfs geen buffer elco in de locomotief meer tegen. Dat laatste is wel de oplossingen bij alle andere wissels met de kortere stroomloze puntstukjes.
Nu heb ik nog een ander Engels wissel liggen, dus ik ga dat Rocoline exemplaar vervangen door een andere van Roco 2,5 mm met veel kleinere puntstukjes en binnen liggende tongen.
Voorlopig zet ik mijn geld op de buffer elco in de digitale loc. Geen gedoe met richtingen of rijwegen instellen.