TRAFOGelijkstoom trafo's bestaan niet, dat zijn dan gelijkstroom voedingen, een trafo is altijd een wisselstroom trafo.
Qua stroomvoorziening heb ik een gelijkstroom trafo gebruikt met maximaal 18 volt (bijvoorbeeld Conrad 404288).
De solderingen van de momentschakelaars op het bedieningspaneel, hebben het uiterlijk van "koude lassen", dat betekent dat het soldeer niet goed gevloeid heeft.
Dat komt zeer waarschijnlijk door te kort verwarmen.
Zelf zit ik er aan te denken om met servo's straks de waterkranen en kolenbunkerkraan te sturen.
Aangezien onze kleinkinderen het ook nog steeds leuk vinden om op knopjes te drukken denk ik dat dit een mooie aanvulling kan zijn voor de scenery op mijn baantje.
Uiteindelijk dienen de wisseltongen toch met een lichte spanning aangedrukt te blijven en daar draagt dan het veren staal zorg voor met die ene millimeter.Bij C-rail doen de overcenter trekveren dat.
Bij C-rail doen de overcenter trekveren dat.
Bij C-rails kun je deze veer verwijderen maar dat zal je zelf ook wel weten.Ja dat weet ik, Riny.
Persoonlijk vind ik de C-wissels mooier omlopen wanneer de servo + veren staal al het werk voor hun rekening nemen, dus zonder het bestaande aanwezige veertje.
Even laten zien hoe een wissel in het echt wordt gezet.
schakelaars (NC = ...