Ik heb ook zo'n 1205. Hij lijkt zelfs nog iets ouder met de volledig uit draad gemaakte pantografen. Hij is van een van mijn oudere broers geweest en in mijn handen gekomen toen ik van m'n 7e jaar met treintjes ging spelen. Ik heb ooit de aandrijving helemaal ontmanteld, maar enige tijd geleden weer opgebouwd. Hij loopt weer als een zonnetje.
Voor ik op de 1200 in ga, even een huishoudelijke aanwijzing. Het is fijner voor de lezers als de foto's direct in het bericht te lezen zijn. We hebben in de Forum Tips en Tricks een en ander staan hoe je dat kunt doen. Het meest uitgewerkt is het plaatsen van MyAlbum foto's, maar voor jouw online fotoplek moet iets dergelijks ook mogelijk zijn.Danke je voor je Huishoudelijke aanwijzing. :) Ik was er zelf al mee bezig geweest om te kijken of dat bij Lightshot ook gaat ik zal dat nog verder uitdoctoren maar ik heb snel maar even een albumpje aangemaakt bij MyAlbums. Lightshot is meer zo een quick pic ding om even snel wat te laten zien in een livestream in de chat waardoor die deze functie misschien ook wel niet heeft..
(mooie aanleiding voor mij om de 1200 weer eens op de baan te zetten met een Rheingold setje er achter)Hahaha Mooi om te zien dat mijn vraag je die gelegenheid kon geven om hem weer is te laten rijden. :)
Ik woon in de regio Harderwijk. Als dat voor jou niet te ver is mag je weleens langs komen met die lok.
Geen keuze schakelaar bovenleiding of rails?
Bijgaand de ingepakte pdf. Maar aangezien er geen elektrisch schema of vergelijkbaar in staat, verwacht ik niet dat je er veel aan hebt.Dank je wel Dirk, ik zal hem eens doorlezen. Ook al staat er geen direct elektrisch schema in, gaat het toch van pas komen.
Ik woon in de regio Harderwijk. Als dat voor jou niet te ver is mag je weleens langs komen met die lok.
Of Den Haag. Ook hier ben je van harte welkom met het probleem.Dat is aardig van jullie ;D Harderwijk en Den Haag liggen beiden niet naast de deur. Maar dank jullie voor de uitnodiging. Ik ga er vast nog wel is gebruik van maken Ter zijner tijd. Ook als er geen lok te repareren is. Ik woon zo ongeveer op een steenworp afstand van de grens in 't glanerbrugse. :) Dus heren Pierre en Dirk dat gaan we zeker nog wel een keer doen.
Ik zie pantografen. Geen keuze schakelaar bovenleiding of rails?Inderdaad Paul heb je goed gezien. en er zit inderdaad een keuze schakelaar op zoals Rob en Dirk ook aan geven. De rode draden zijn de draden die de motor via de pantograaf van stroom voorziet. Ik heb dat kontakt ook nog even nagekeken gehad om te zien of daar iets niet goed zat. :)
Kortsluiting onderzoeken kan nog wel eens een onderzoekje zijn, is mijn ervaring. Soms zie je het direct, een andere keer is het echt zoeken.
Ik zou eerst de motor (elektrisch) loshalen en kijken of die zonder kortsluiting werkt. Als volgende zou ik elk draaistel bekijken en testen: daar kan ook nog wel iets niet goed zitten met de stroomafnemers en/of wielen. En kijken of ze beide goed gemonteerd zitten. Als een van de draaistellen achterstevoren zit heb je ook kortsluiting als de loc op de rails staat.Ik zal het is volgens jou methode aanpakken en kijken wat het resultaat is.
Als dat het allemaal niet is, dan de bedrading in de loc zelf nalopen en testen.